• ohlala

VARNING för Albrekts guld på Drottninggatan i Stockholm

Det allra värsta som kan hända har hänt, min förlovningsring är "borta". Min M2B går för att hämta min ring som skickats på gravyr vid köptillfället (jag har alltså EJ använt ringen, bara provat ut den) då han kommer dit så kan de inte hitta ringen utan säger att han får "försöka efter helgen" då hon som sålde ringen och skickat in den för gravering kommer vara på plats igen. Tänk om min M2B hade valt att fria idag på ngt års jubileum eller dyl? Jag blir så jävla förbannad! Speciellt eftersom vi har förlovningsfest om 2 veckor och det tar 3 för gravyren, klart folk vill se den då och jag vvill kunna visa upp min fina ring! Inte ens en ursäkt hade han fått och har de den inte på Måndag vid öppning ringer jag konsumentombudsmannen.

• Svar på tråden VARNING för Albrekts guld på Drottninggatan i Stockholm
  • Vidalila

sikka j*lar

ja ring konsumentombudsmanenn, och låt albrekts veta att du gör det! de är skyldiga att ersätta den om de slarvar bort den.

• Jenniecarlsson

Åh fy vad hemskt! Jag förstår verkligen din "sorg" och ilska! Skullle själv ha blivit tokig!

• ohlala

det värsta var att de först var hjälpsamma och sen när de insåg att allt var deras "fel" så blev de otrevliga.

skall låta alla jag känner veta att visst de har bra piser men USEL service och att de på toppen av det kanske aldrig får se sin ring pga slarv.

• Efter 11 år är det min tur

Fy vad tråkigt för dig/er ....Du kan väl hålla oss underrättade med vad som händer,skulle va kul att få höra om allt ordnar sig!?

• Fröken förväntan

Jag tänker att det alltid kan gå fel när människor är inblandade... utan att det är meningen. MEN! ...en ursäkt och ett trevligt bemötande ska man alltid få. Hoppas att det ordnar sig på bästa sätt!

• PennyJenny

Eh, okej, det är klart att de inte ska vara otrevliga, men att dra in konsumentombudsmannen när det enda de har bett er om är att återkomma på måndag när tjejen som skickat iväg det är tillbaka. Det är väl bättre att låta dem kolla med henne först?
    Tycker det låter lite överspänt.

• ohlala

pennyjenny: Nej absolut inte överspänt! Vi hade en jättestor grej att fira i fredags så därför var det superviktigt att vi skulle ha ringen, liksom för alla andra så nej det var inte bara att höra av sig på måndag! Och sen att inte då erbjuda oss en atrapp åtminstonne när han frågade om det! NOT OK med andra ord!

• PennyJenny

Men då kanske man ska ha lite mer framförhållning? Även om de är en firma som så klart ska hålla god service så kan ju saker hända.

• 2008-08-09

Håller med om att det är dåligt gjort av dem!
    Men håller även med om att man måste vara ute i god tid, tyvärr...saker KAN hända..
    Just därför kommer vi att beställa vigselringen 4 månader innan vigseln, så jag kan ha den i tryggt förvar HEMMA.

• ohlala

jo kanske men tycker fortfarande att de kunde lånat ss en atrapp så att vi kunde gjort det symboliskt. Nu har jag ringt och frågat efter den och den har FORTFARANDE INTE KOMMIT.
    jobbar man med högtidsringar måste man göra sitt yttersta när ngt går fel och det tycker vi DEFINITIVT inte att de gjort utan mer vart snorkiga och otrevliga annars hade jag ju inte varnat er andra.

• BlivandeFruJohansson

Tråkigtr när sånt här händer, men tyvärr gör det de ändå Vi ska göra om våra förlovningsringar och me de guldet ska bli min vigselring. Gifter oss i Juni & ska hämta ringarna den 28 April så Vi vet att dom ska hinna färdigt i god tid.
    Hoppas allt löser sig så bra som möjligt!

• Karga81

Vi gifter oss 2/8 och min vigselring har legat i vapenskåpet sedan sista november :)
    Lite extremt :)

Nu är det ju måndag, ring och prata med expediten och hör hur ringen har det :)
    Håller med Jennypenny och 2008-08-09, det blir fel när vi människor interagerar med varandra, men det brukar fixa sig tillslut.
    Låt inte det äta upp dig, gifta blir vi nog allihopa vad det lider.
    Lycka till med ringen, den som väntar på ngt gott..

• ohlala

de har hittat den!!! Efter hot och bön orkade de masa sig igenom de inkommna ringarna ordentligt en extra gång och vad låg där? Jo min ring! Så jag är glad som sjutton men hjälp vilken dålig service.

• 2008-08-09
    ohlala skrev 2008-02-11 19:05:23 följande:
    de har hittat den!!! Efter hot och bön orkade de masa sig igenom de inkommna ringarna ordentligt en extra gång och vad låg där? Jo min ring! Så jag är glad som sjutton men hjälp vilken dålig service.
    Härligt!!
  • ohlala

javisst! jag är grymt glad för det!!! gå små rosa moln nu

• Baris911
    ohlala skrev 2008-02-08 13:13:54 följande:
    Det allra värsta som kan hända har hänt, min förlovningsring är "borta". Min M2B går för att hämta min ring som skickats på gravyr vid köptillfället (jag har alltså EJ använt ringen, bara provat ut den) då han kommer dit så kan de inte hitta ringen utan säger att han får "försöka efter helgen" då hon som sålde ringen och skickat in den för gravering kommer vara på plats igen. Tänk om min M2B hade valt att fria idag på ngt års jubileum eller dyl? Jag blir så jävla förbannad! Speciellt eftersom vi har förlovningsfest om 2 veckor och det tar 3 för gravyren, klart folk vill se den då och jag vvill kunna visa upp min fina ring! Inte ens en ursäkt hade han fått och har de den inte på Måndag vid öppning ringer jag konsumentombudsmannen.
    Jag och min fästmö köpte en förlovningsring hos Alberkts Guld på Drottninggatan i Stockholm 18e Maj i år. Fick då informationen att det skulle dröja ca 1,5 vecka pga semester osv. Ringen kom 17e Juli. Min fästmö testade ringen men den var för stor (vilket är ok eftersom jag inte kände till hennes storlek när jag beställde den) och vi fick skicka tillbaks den för förminskning. Fick då information att den skulle komma i början på augusti. Det gjorde den inte. Det visade sig att den skickats till fel butik och bara låg där. Den 28e Augusti ringde de mig och sa att ringen skulle skickas från den butiken till Drottninggatan och att jag skulle kunna hämta ut den fredagen 31a Augusti. Jag fick varken ett samtal eller någon information den dagen och när jag ringde de på eftermiddagen får jag veta att den fastnat i posten eftersom de inte skickat den med särskild försändelse som de skulle gjort.

Detta har medfört att vi fått skjuta upp vår förlovningsfest 2 gånger. Vi åker på resa till Malaysia 2a Augusti och hade räknat med att ha ringen men det kommer alltså inte hända. Vi har fått lida oerhört och är väldigt väldigt besvikna på Albrekts och deras sätt att hantera hela ärendet.

Varken jag eller min fästmö är längre intresserade av den här ringen eftersom det helt enkelt inte känns bra med allt som hänt. Jag fick då informationen att jag inte kunde returnera den och få tillbaka min handpenning på 6000:-
Svar på tråden VARNING för Albrekts guld på Drottninggatan i Stockholm