• AnnaJo

    Bröstförstoring med macrolane

    Hej alla!

    Jag har länge funderat på en bröstförstoring och nu ser jag att den nya metoden har kommit där man förstorar brösten med en spruta med gelé, kallat macrolane. Eftersom det är så nytt så är det svårt att hitta info om det. Därför undrar jag om det är nån därute som har någon som helst erfarenhet om detta eller har hört något om det??

    Stureplanskliniken utför bröstförstoringar av denna sort men det är det enda stället jag vet om.

  • Svar på tråden Bröstförstoring med macrolane
  • RufsMaja

    AnnaJo

    jag tror inte att man kan göra flera strl större utan bara lite grann..eller?

    Kostnader har jag ingen aning om men antagligen billigare en vanlig ingrepp.

  • AnnaJo

    Jo man kan tydligen bara öka en storlek eller så.
    Jag trodde också det skulle vara billigare än en vanlig bröstförstoring men det kostar 35000! Det tyckte jag va lite väl häftigt med tanke på att det bara håller ca 1 år och sen måste man fylla på. Kanske får bli ett vanligt ingrepp ändå...

  • RufsMaja

    AnnaJo
    gud så pass, låter som det kan blir jätte dyrt om man ska fylla på varje år?
    och blir det verkligen ngn skillnad på strl, låter som att det är dyrt men man får knappt ngt för det eller?

    Men man slipper ärr iallfall.. sen är det väl mjukare?

    finns det inget, gå 2 betala för 1 ..haha

  • RufsMaja

    Jag läste det här men det är väl inte samma slags sprutor eller har du kollat biverkningar o sådant?

    "Botox har dödat 16

    Farligt? Att injicera botox i pannan för att släta ut rynkor har blivit populärt. Nu varnar en amerikansk konsumentorganisation för preparatet.
    Foto: AP
    Nu kräver konsumentgrupp varningstexter
    Botoxsprutor och liknande injektioner måste föregås av kraftiga varningar, anser en konsumentorganisation i USA, Public Citizen.

    Anledningen är 16 dödsfall, sedan förlamande botulin spritt sig i kroppen på behandlande människor, sade organisationen på torsdagen.

    Botulin är det verksamma ämnet i Botox.

    Vill ha varning
    Public Citizen vill att myndigheterna kräver kraftigast möjliga varning för Botox, som tillverkas av Allergan, och för Myobloc från Solstice Neuroscience.

    Botox, som även finns i Sverige, används mot ansiktsrynkor och nack- och skulderstelhet. USA har godkänt Myobloc bara för behandling av det senare problemet. I Sverige är det inte godkänt. "

  • AnnaJo

    Huh det där lät läskigt! Nej det är ju inte samma metod men ändå otäckt med nya metoder som man inte vet någonting om långsiktiga biverkningar.

  • RufsMaja

    AnnaJo

    kommer du välja denna metod eller? De har bara gjort på ca 10 personer tror jag..

  • AnnaJo

    Nej jag tror inte det! Jag tror inte riktigt jag kan få det resultatet jag vill plus att det verkar så nytt och osäkert...

    Vet du nån som har gjort det eller hur vet du att de har gjort det på 10 personer? Till mig sa dom att det miljontals gånger världen över, bland annat mycket i Japan.

  • RufsMaja

    AnnaJo
    jo i världen ja, men jag prata om stureplans kliniken, det är väl det enda ställe i sverige vad jag vet som gör det här?

    vilket resulat får man då?

    Jag känne rinte några som har gjort det tyvärr..

Svar på tråden Bröstförstoring med macrolane