• Mrs Mommy

Provköra F1 bil?

Har hört att det finns ett ställe där man kan provköra F1 bil.

Är det någon som vet var det finns och var det kostar?

• Svar på tråden Provköra F1 bil?
  • Jessica o Daniel

oj,vilka roliga grejer de fanns! tänkt om man hade haft råd o ge m2b det..!

• Blondie77

vi gav detta till en kompis om fyllde 30 (att få köra formel 1 bil )....därför vill jag varna ang en sak! Man är tvungen att skriva på ett papper innan man får köra om att man tar på sig kostnaden för ev skador man tillfogar bilen. Jag tror ingen tror att det ska hända just dom men han gjorde ett misttag i en kurva och totalkvaddade bilen, jag minns inte den exakta siffran idag men det låg runt ca 60.000 som han blev tvungen att betala för krashen..så tänk er noga för innan ni ger bort en sådan present ;)

• Blomsterbrud

Låter mysko, företaget måste ju ha försäkringar...

• fiffinurlig

Det står på sajten att F1-bilar har en självrisk på 30000 som man får stå för själv om man har sönder den..
    Och så kostar det ju 25000 att köra F1-bil dessutom..

Jag tror att jag nöjjer mig med att ge en dags F3-bilåkande åt min m2b. Det kostar "bara" 5000

• Blomsterbrud

Vi har ju egen rallybil när om fartsuget blir för stort.
    Den ska givetvis vara med på vår stora dag och på korten

• Disan

nejmen snubblade in här och fick läsa om detta.. hade jag ingen aning om, hade jag oxå haft i tanken till min blivande men fartdåre som han är kommer han säkert att kvadda den och då blir de väl ingen bröllopsresa. hmm

• Xaston

Om ni är rädd för att kvadda den kan ni ju gå på Folkrace istället.

Där kan man väl inte kvadda för mycket?
    Citat från siten nedan "Bilarna är garanterat krockskadade redan när du får dem, så du behöver inte oroa dig om du skulle råka stöta ihop med någon i stridens hetta. Det är helt enkelt ren racing i sin råaste form."

www.boxexperience.com/default.asp&id=48&catid=3

• f1bride

Åh om man fick en sån present Fast det där med självrisk och så får man ju, tyvärr, räkna med.. sen när man inte har kört sådana bilar förut är det ju enkelt (?) att göra en liten miss..

Inte kul att betala 60 000! Inte 30 000 heller för den delen.

Folkrace låter lika kul, inte lika stora skador om man krockar

• fiffinurlig

Ett tips! Jag köpte ett presentkort på "Den stora motordagen", i Linköping som min sambo ska få. Det är i slutet på Augusti och kostar 3995:-,(för en hel dag 8-17 med all mat) vilket är ganska lagom tycker jag.
    Då får den lycklige köra rally, gocart, 4-hjuling, experimentbil+ åka med i en rallybil med riktig förare + en tur i en Ariel Atom med enorma g-krafter.
    Jag tror att min motorgalne sambo kommer att bli överlycklig.

Svar på tråden Provköra F1 bil?