• Tutik och Prasart

Min brors sambo Hatar mig rent av.

Var hos min storebror i går.
    Och vi pratade om mitt bröllop, han är lite nyfiken på hur det går och var vi ska vara.
    Han tycker det är lite roligt att hans lila syster ska gifta sig. Inte för att han säger det men det syns på honom när han pratar om det.
    Han gillar min sambo jätte mycket och de har kul ihop, plus att de är från samma land.
    Men min brors sambo där i mot hon är så arg på mig.
    Vilket hon har varit sen första pojkvännen jag hade och som jag var ihop med i många år.
    Sen det tog slut sa hon allt som hon tyckte om honom och det var bara bra att det tog slut mellan oss.
    Medan min bror sa med road röst att ´´syran det finns bättre än honom, värden är faktiskt inte tom på killar. Du kommer nog att hitta en bra du också.´´

Efter ett långa förhållande skulle jag väll vara singel ett tag men så blev det inte.
    Jag träffade min sambo efter 3 månader.
    Visst det var svängigt och vi bråkade mycket, plus att vi sågs varje dag även om vi hade sagt att vi inte skulle göra det.
    Vi var som fast i varandra.
    Min brors sambo blev arg och tyckte jag skulle vara singel och vara fri.
    Och inte skaffa några barn. För då är man inte fri(de har ett barn).

Nu har vi förlovat oss efter ett år. Och nu ska vi gifta oss i sept.
    När jag nämnde detta i går vilket datum det blev sa hon att det var så sent att gifta sig då.
    Bröllop är dyrt, och trist och som inte behövs. För det finns andra saker som är roligare att göra. Och som man kan lägga pengarna på.
    Hon tallar om klart och tydligt att det är för snabbt fram och man inte ska skaffa barn när man är 25 år. För det är för ungt.

Allt hon säger gör så att jag blir ledsen.
    Jag åker aldrig och hälsar på dem för jag drar mig för att åka ditt.
    Det är så trist och jag känner mig alltid sårad när jag åker där ifrån.
    Men jag vill träffa min bror för jag gillar honom så mycket och hans dotter.

Vad ska jag göra?

Skulle vara skönt att prata av sig med någon.

• Svar på tråden Min brors sambo Hatar mig rent av.
  • Waersta

Men vilken hemsk människa! Vad skulle hon säga om mig tro.. 25år med två barn, villa och kombi. Vi gifter oss i juli.

Kanske är hon avundsjuk? De kanske inte har råd att gifta sig?

• Tutik och Prasart

Det känns som att hon är det.
    De har byggt ett hur för 3 år sen och har skullder nu upp till öronen.

Visst ska man vara ärlig men vissa saker behöver man inte säga.
    utan hålla det för sig själv. Eller linda in det lite finare.

• Paeonia

Tror också det handlar om avundsjuka.....Men det rättfärdigar inte hennes uppförande.

Jag skulle antingen fråga henne rent ut vad hennes problem är eller om det känns jobbigt fråga brorsan varför hon är så sur. Var ärlig och säg som du känner.

Kram Paeonia

• Waersta

Jag tycker också att du ska fråga henne varför hon är så bitter. Kanske det hon behöver höra.

• Tutik och Prasart

Jag har frågat min bror om varför hon är sådan och han svarar henne inte.
    och jag har frågat henne oxå. Men hon då svarar hon inte utan bara går sin väg.

• Waersta

Starkt av dig att fråga!!

Be henne vara tyst om hon inte har något positivt att säga. Hennes gnäll kan hon ösa över någon annan.

Tutik och Prasart skrev 2008-02-06 09:20:29 följande:

Jag har frågat min bror om varför hon är sådan och han svarar henne inte.och jag har frågat henne oxå. Men hon då svarar hon inte utan bara går sin väg.
  • Paeonia

Låter ju skumt att inte svara.....Vad händer om du pressar henne?

Paeonia

• niklasbivandefru

Låt inte henne förstöra din glädje!! Ligger nog precis som dom andra har sagt mycket avundsjuka bakom

• Tutik och Prasart

När jag frågar henne om varför hon inte kan ge mig ett svar tittar hon bara på mig. och sedan fräser hon åt min bror i stället som inte har sagt ett ljud.
    Hon är så lustig.
    Av någon konstig anledning har hon blivit lustig på sissta tiden. Vi hade jätte roligt ihop när de bli ihop.
    Men när jag blev äldre och skaffa kille blev hon jätte konstig det var som att djävulen flög i henne.

• Waersta

Åh!! Denna svenska avundsjuka!! Låt henne vara, ignorera henne och inse att hon är jätteavundsjuk. Fruntimmer!

Tutik och Prasart skrev 2008-02-06 09:25:04 följande:

När jag frågar henne om varför hon inte kan ge mig ett svar tittar hon bara på mig. och sedan fräser hon åt min bror i stället som inte har sagt ett ljud.Hon är så lustig. Av någon konstig anledning har hon blivit lustig på sissta tiden. Vi hade jätte roligt ihop när de bli ihop.Men när jag blev äldre och skaffa kille blev hon jätte konstig det var som att djävulen flög i henne.
  • Tutik och Prasart

tack för alla svar.
    Nu känner jag mig lite gladare. *ler*
    Ni är underbara som har svarat.

Kramar om er.

• malous

Du skriver att din bror och din fästman är från samma land. Är det så att ni är tre från samma land och din brors sambo är från ett annat land? I så fall kanske det är så att hon känner sig utanför, till exempel om ni pratar ett språk som hon inte förstår. Du skulle ju kunna fråga om det är det som är problemet i så fall.

• Tutik och Prasart

Vi är adopterade alla tre. Och pratar svenska.
    jag är från Indonesien och min sambo och min bror är från Thailand.

• malous

Ok, ja, då är det ju i alla fall inte där skon klämmer då. Hm, konstigt beteende från den tjejen.

• Nanna3000

Jag skulle ha treöttnat och sagt (en en nästan äckligt glad ton, det verkar verkligen skära i folk om man är käck och trevlig när man förolämpar dem grovt (ja, jag är en hemsk och cyniks människa))

- Men gud vad du tjatar, herrejösses mina öron blöder ju snart. Du kan vara hur bitter och avundsjuk du vill, jag bryr mig ändå inte om vad du tycker. Om du inte vill lyssna så gå härifrån, men sluta vara en sån negativ bitterfi*tta runt mig.

• PennyJenny

Tror inte att hon hatar dig, utan som de andra säger, det handlar nog om avundsjuka.

Kanske är hon och din bror inte så lyckliga tillsammans? Eller så känner hon att hon har fått ge upp en massa saker, eller inte fått en chans att genomföra dem och på något sätt vill leva ut dem genom dig när du var singel. Kanske som sagt att ders förhållande inte är det bästa och att se någon nykär på nära håll är jobbigt för henne. Eller så vill hon väldigt gärna gifta sig och väntar på ett frieri och känner sig grynd avis på dig som kommer här och "kör om" henne redan efter ett år typ.

Men ge dig inte, det minsta man kan kräva är att hon behandlar dig hövligt och inte är så nedsättande. Har du pratat med henne själv, utan andra närvarande? Fråga vad det är som stör henne och säg att du måste få ett svar. Fråga rätt ut om det är något du gjort eller om hon är avundsjuk.

• förlovad julafton 2007

Det är skitjobbigt att vara ovän med brorsans sambo kan jag tänka. Jag är i samma situation fast jag är brorsans sambo i det fallet....
    Jag är den som har åsikter och tycker hit och dit och är "arg" av mig...
    fast egentligen är jag inte det.

Egentligen är jag en självsäker kvinna som är intelligent och (hysat) söt. Men när jag är med hans syster så känner jag mig direkt i underläge.
    Jag vill så gärna att hon ska tycka om mig! Jag vet inte varför jag känner som jag gör och blir den jag blir. Hon är coolare än vad jag är + att hon och men sambo har ett väldigt nära syskonförhållande. De har tagit hand om varandra under uppväxten medan föräldrarna inte varit där alltid för dem. Nu tror jag inte att problemet ligger bara hos mig eftersom hon verkligen gör anspråk på min sambo när vi träffas, dvs. att hon markerar att de känner varandra bäst av alla i hela världen. Det är inte så att hon stänger mig ute öppet utan det är kommentarer som medför att det blir så och det är svårt att förklara. Hon brukar också påpeka att jag är mycket finare än henne och att jag har en annan stil och att vi är så himla olika och det får mig att bli jätteobekväm.

Nu har jag backat lite och insett att vi kan prata med varandra men inte bli bästa vänner i första läget. Vi hade ett (förlösande men hemskt) gräl där hon berättade att hon går runt och är rädd för att jag ska bli arg och att hon känner sig i underläge. Alltså är vi båda i samma situation fast på olika sätt. Det har fått mig att förstå att problemet ligger hos oss båda. jag kan dock bara ta ansvar för att förändra mig själv. Fundera du ockå på om du har någon del i bråken. Jag kan t.ex. tänka mig att om du sagt åt henne att hon är sur och bitter så har hon blivit jätteledsen men kan inte visa det utan att vara elak. Det är en försvarsställning. Det kan ju också vara så att hon bara är dum (nu tror inte jag att någon människa går runt och bara är dum i huvudet utan orsak i och för sig men ändå)...då kan du ju bara ändra på dig själv. Duger inte det så får det vara så.

Sluta aldrig umgås med din bror bara!!!

• ingenjörsbruden

Huva vilken tjej!!! *brrr*

.....håller med föregående "talare" om att hon nog är avundsjuk samt osäker!!
    Hon kanske vill gifta sig hon med men att din bror inte vill eller så.....Det kan ju kännas som "fel" ordning (om det nu finns någon "rätt ordning") när lillsyrran gifter sig först.

Ta inte till dig de dåliga vibbarna utan höj nivå så ska du se att du mår bättre!!

Waersta skrev 2008-02-06 09:21:52 följande:
    Starkt av dig att fråga!!Be henne vara tyst om hon inte har något positivt att säga. Hennes gnäll kan hon ösa över någon annan.Tutik och Prasart skrev 2008-02-06 09:20:29 följande:
    SÅ sant som det är sagt!!!!
    Har du inget snällt att säga så håll tyst!!!! :)

Lycka till!!!!
  • MarryMeBerry 08

Din brorsas sambo e bitter å avund sjuk! Hon vill få dej å må dåligt för å få sej själv å må bättre! Strunta i hon! Lycka till!

Svar på tråden Min brors sambo Hatar mig rent av.