• girl in love

med eller utan tärna?

Tycker att det verkar så himla trassligt med tärnor. Och i sanningens namn vet jag inte riktigt vad man ska ha dem till..

Därför tänker jag inte ha nån. Har heller inga egna barn eller barn i familjen så inga brudnäbbar blir det heller.

Hur många av er tänker köra "tärn-löst"?

Varför väljer ni att göra det?

• Svar på tråden med eller utan tärna?
  • grabbarna

vi har ingen tärna, har aldrig ens tänkt tanken men det kanske beror på att det inte finns någon som jag spontant kan tänka mig. brudnäbbar ska vi dock ha om dom vill det vet man aldrig

• girl in love

Har inte heller nån som jag spontant tänker på som tärna.

Sen läser man tärntrådar här inne också och blir avskräckt :-P

• grabbarna

ha,ha ja jag tänkte senast idag när jag läste här att tuuur att jag inte har nån tärna..funderar dock på det här med hjälp med kläder och sånt som tärnan ofta gör vem kan man be göra det istället.

• Akvavit

Själv är jag jätteglad över min tärna! Hon finns som stöd hela tiden nu innan och hjälper till så mycket hon kan, och kommer vara där för mig hela bröllopsdagen och lugna mina nerver. Göra mig sällskap hos frissan så jag har någon att snacka skit med och få mig att skratta.

Men så har hon inte ställt några krav heller, och inte jag på henne heller. Jag talade om färgtema, hon talade om att hon inte passade i det, så hon fick välja vilken färg hon ville och hon tyckte jag skulle säga en färg
    Hon undrade hur hon skulle ha håret, jag sa att hon fick välja helt själv, hon tyckte jag var jobbig som gav henne så stor valfrihet

Men så är hon min bästa vän också

Ursäkta om jag inte riktigt höll mig till trådens fråga, men jag vara bara tvungen efter tärn-trassel-kommentaren. Hoppas ni ursäktar mig

• girl in love

Hmmm, vet inte hur mycker hjälp jag kommer att behöva.

Hos frissan har jag gärna en väninna med som sällskap, eller kanske mamma, men skulle bara inte palla med att ha en tärna som skulle vara nervös, bli sur, osv.

Och det finns väl massor av människor som vill hjälpa en på bröllopsdagen (hoppas jag!)

• girl in love

Akvavit - Låter som en bra kompis! Trevligt att höra att inte alla tärnor blir galna (en del verkar bli ännu knäppare än bruden, vad är det om?)

• Paeonia

Vi kommer varken ha tärna, marskalk eller näbbar. Jag tror vi vi överlever . Det enda jag kan fundera över vem jag lämnar över buketten till när vi växlar ringar. Solisten kanske?

Nej, jag kan inte heller motivera varför vi ska ha dom med! En planering samt ev. kostnad mindre blir det ju också

Paeonia

• I am yours

Jag har några att välja på, men ingen jag känner 100 för, så funderar faktiskt för att hoppa över det helt.
    Vi ska ha min blivandes två töser som näbbar. Skänns som det räcker..
    min blivande kommer att ha en eller två vid sin sida.

men skänns lite konstigt att be en vän vara med hela dagen och stötta mig, och till fråga denna om tärn biten..?? hur ska ni göra?

• girl in love

Tror inte att mina vänner ens skulle tycka att det var så superkul att vara tärna. Stå där och glo..i en klänning som jag har bestämt att de ska ha på sig. Lite som att spela andrafiol.

Buketten? Hmm, det har jag inte tänkt på...får väl lägga den på golvet

• egensinnig

Jag kommer ha min 13-åriga brorsdotter som tärna. Mest för att hon tycker det är kul att få vara med. Hennes enda uppgift blir att hålla min brudbukett under vigseln. Hon får se ut precis hur hon vill! Sen vill jag bara att hon ska ha en rolig o fin dag!
    Sen kommer vår 1-åriga dotter vara näbb. Mest för att mamma tycker hon blir så söt i en prinsess-klänning
    Hon är min favoritaccessoar

• grabbarna

min svägerska hade bara så att systerdottern kom fram just bara för att hålla buketten det fungerar ju det också men dom gifte sig ute och inte ikyrkan. brorsans fru vet jag la den på altaringen bara

• AnnaochHenrik

Jag ska ha två tärnor, mina systrar, och känner inte alls igen mig i diskussionen med krånglande tärnor... Jag "behöver" egentligen inte tärnorna, det handlar mer om att jag vill dela min viktigaste dag med de viktigaste tjejerna i mitt liv, mina sytrar. Jag vill att de ska känna sig delaktiga.
    Vi valde klänningarna tillsammans, och de passar båda mina systrars smak perfekt, och passar dessutom in i vårt färgtema...
    Så det kan fungera också!

• Paeonia

Hm , kanske kan få vår 9 åriga dotter att komma fram att hålla buketten en stund.

Paeonia

• Ilbäcksan

Jag har också en jättebra tärna som jag är bästa kompis med, vi fungerar jättebra ihop annars så det är ingen ändring nu. Ömsesidig respekt är viktigt, går man efter det så blir det inget trassel.

girl in love skrev 2008-02-04 13:44:49 följande:

Akvavit - Låter som en bra kompis! Trevligt att höra att inte alla tärnor blir galna (en del verkar bli ännu knäppare än bruden, vad är det om?)
  • pandis2405

Jag ska inte ha tärna. Har inga systrar och ett tjejgäng där jag inte kan välja ut en eller två stycken, och jag kan inte ha dem alla däruppe vid altaret.

Det enda är väl att man funderar på om man kommer få någon möhippa, det brukar ju tärnorna driva annars.

• Bride in England

Ja eller förvåna alla o kasta den redan vid ceremonien

Paeonia skrev 2008-02-04 14:10:32 följande:
    Hm , kanske kan få vår 9 åriga dotter att komma fram att hålla buketten en stund.Paeonia
  • Paeonia

Haha, ja snacka om chock!! jag är så f-bannat dålig i kubb (kastar på folk som bara står och tittar på typ, 10 meter bort). Så att kasta brudbuketten kan medföra att prästen eller kantorn får den

Paeonia

• October08

Ska heller inte ha tärna, men min blivande make funderar på att ha en best man. Kommer det att se konstigt ut om inte jag har tärna, det blir ju liksom vi tre där framme?

• Fröken förväntan

Jag skippar också tärnan... men det är nog mest för att jag har för många bästa vänner, d.v.s. ingen som jag kan välja framför någon annan. Men tänkte be min syster vara sällskapsdam hos frissan och sminket för lite sällskap vill jag ju ändå ha. Och brudbuketten får mamma eller någon av mina systrar hålla en stund under vigseln

Svar på tråden med eller utan tärna?