• Helges Älskling

Hur ska jag göra?

Jag har länge velat förlova mig o min kille har varit neutral och passiv. Nu såg jag chansen o tänkte fria till skottdagen, tyvärr sa jag det..och han sa att han hade sagt ja och att det var en bra idé, fast jag tycker det e skit eftersom det nu inte längre är en överraskning.
    Han har inte velat följa med och titta på ringar och faksiskt inte ens för att kolla vilken storlek han har..
    Så frågan är nu..ska jag fria ändå den 29 som han tyckte var bra iaf..eller ska jag ta en annan datum och isf före eller efter eller ska jag lägga det på is tills han kan uppbåda så mycket intresse så han iaf kan kolla sin storlek? (jag har beställt hem ringmått) men vill ju inte ha en förlovning vi båda vet om men bara jag planerar..antingne får han vara med o göra "vår" dag fin eller så måste det vara överraskning.
    Jag har inte sagt ett ord mer om det så han tror kanske jag gett upp tanken men jag vet inte..Hur tycker ni?

Är tacksam för alla goda råd!

• Svar på tråden Hur ska jag göra?
  • Martina 76

Jag trodde det var skottåret, inte skottdagen som det var fritt fram för kvinnan att fria. Vore jag du skulle jag hålla honom på halster till nyårsafton!

• Helges Älskling

Hahaaha jag tycker det känns lite halvstyggt o trotsigt bara att låta skottdagen passera..tänk vad han måste undra vart hotellnatt o restaurang o ringar tog vägen..
    Men näe..enligt tradition är det faktiskt bara en enda dag var fjärde år..skottdagen..inte hela året.

Martina 76 skrev 2008-02-02 22:51:34 följande:

Jag trodde det var skottåret, inte skottdagen som det var fritt fram för kvinnan att fria. Vore jag du skulle jag hålla honom på halster till nyårsafton!
  • Helges Älskling

Hjälp! Ska jag börja sätta planerna i verket för att hinna innan skottdagen eller vad tycker ni?

• Ashley

Jag satt i samma sits som deg för inte mer än ett halvår sedan.. min sambo ville vänta med förlovning och kunde inte riktigt förklara varför och jag var ledsen osv. Bestämde mig för att vänta ut honom (känndes inge kul att förlova sig om han inte var 100% med på noterna). Och det lönade sig. I början av januari sa han att han ville förlova sig i 2008... några dagar senare sa han mellan maj och agusti... sen föreslog han 5 april vilket vi spikade. Sen gick det en vecka till och han tyckte vaför vänta, vi har ju redan bestämt. SÅ nu är ringar beställda och vi förlovar oss den 23 feb.
    Du har ju planterat frön hos honom och om dom bara får ligga och gro lite kanske han blir den som driver på snart istället. Och det är ju mycket roligare då! Lycka till hur du än bestämmer dig för att göra!

• Helges Älskling

Mmm Ashley, du har helt rätt. Klart det är mycket roligare om BÅDA vill! Det skumma är att han verkligen verkligen var positiv när jag dumt nog berätta att jag tänkt fria med ringar o allt. Han "övertala" mig nästan att det inte alls var förstört för att jag avslöjat mig..så då var jag helt säker på att han vill. Men nu i efterhand så blir jag osäker igen..
    jag tror av nån anledning att halva grejen att han var så himla mycket mer positiv nu var att det var JAG som var drivande och initiativtagande. Han tycker inte det är viktigt för kärleken med en ring som symbol osv..han vet att han älskar mig ändå, det snacket har vi haft.
    Kanske är det "lättare" för honom om han inte måste fixa nått som han egengtligen inte tycker är så viktigt..jag vet inte..

• Helges Älskling

Och förresten! GRATTIS!!! Vad har ni för planer för dagen?

• Novemberbröllop08

Eftersom att han nu inte tror att du ska fria så blir det ju lite av en överraskning ändå. Så jag tycker kör på skottdagen:)

• Ashley

Ja det ligger nog mycket väl till så att han kanske bara inte tycker det är så roligt att planera sånt, han vet ju vad han känner för dig. de verkar inte alltid fatta att man kan vara jätte kär och vilja ha en ring ändå! Han kanske bara blir glad om du driver på då!

Tack för grattiset... vi har faktist inte mycket planer alls mer än att vi ska gå ut och äta på kvällen för att fira.. Vi har haft massa oika ideer hit och dit om att bo på hotell osv. men kom fram till att hemma, för oss själva, kanske på morgonen över frukost på sängen, känns mest som oss. Idag har vi beställt ringar!

Lycka till hur du än bestämmer dig för att göra med skottdagen!

• Vidalila

Gör det TS! säg absolut inget mer om det, boka in er på något tråkigt, typ föräldramiddag eller liknande, och sen överraska honom med hela frieriet. Vill ha nåt gjort får man göra det själv!!

• Helges Älskling

Åh tack för svaren! Nu blir jag lite glad igen :)
    Jag hade nästan gett upp...Är dock lite inne på att ta det helgen innan...för att ändå komma ifrån det jag redan avslöjat..han lär ju vara på sin vakt på skottdagen *S*

Svar på tråden Hur ska jag göra?