• ringar

tärnor

hej! vill ha lite hjälp! jag har så svårt att välja ut min tärnor jag har fem st vänner som jag vill ha med.. men jag vet inte om det blir för många ..

• Svar på tråden tärnor
  • starchick

Jag har 2 men skulle nog lätt kunna ha 4 iaf....det är nog en smaksak, jag tycker inte det blir för många.

• Grund

Kan du inte välja 3 till tärnor, 1 värdinna och 1 toastmadame t.ex

• I am yours

Oj, 5 st ;)

Jag kan inte fina en enda....
    Låter som man inte har några vänner..
    Men så är inte fallet.
    Men en av mina äldsta vänner,( som jag har tänkt att ha som tärna i många år) har mycket problem med sin egna familj så henne har jag inte hört av nått på nästan ett halår. Så skänns inte alls kul.
    Sedan har vi en annan vän och vi har kännt varandra i 3 år, en toppen tjej, men skänns inte som vi pratar om allt mellan himel och jord på nått sätt :/
    Sedan har jag ganska nyss (1 år) blivit hur bra vän som hels med min kusin. Men det skänns som den relationen är aldeles för ny..

Så hjälp vem ska jag välja??
    Just nu skänns det som jag inte ska ha någon alls :(

• Jessica o Daniel

Jag ska ha en tärna. Min lillasyster.

• jizz

I am yours skrev 2008-01-31 22:15:31 följande:

Oj, 5 st ;)Jag kan inte fina en enda....Låter som man inte har några vänner..Men så är inte fallet.Men en av mina äldsta vänner,( som jag har tänkt att ha som tärna i många år) har mycket problem med sin egna familj så henne har jag inte hört av nått på nästan ett halår. Så skänns inte alls kul.Sedan har vi en annan vän och vi har kännt varandra i 3 år, en toppen tjej, men skänns inte som vi pratar om allt mellan himel och jord på nått sätt :/Sedan har jag ganska nyss (1 år) blivit hur bra vän som hels med min kusin. Men det skänns som den relationen är aldeles för ny..Så hjälp vem ska jag välja??Just nu skänns det som jag inte ska ha någon alls :(
    Svårt, jag hade nog tagit kontakten med din älsta vän. Hon som du tänkt från allra första början. Vet ju inte var för problem hon och/eller hennes familj har men det kanske hade varit kul/skönt/roligt för henne.
  • Anettan73

Jag hade tagit den älsta vännen. Hon blir säkert glad om d e så att det är problem m familjen. Kan bli kul o få bryta det...

• Mi och Nez

Svårt att säga om fem är för mycket. Jag tycker nog att det beror på vilket sorts bröllop ni har tänkt er. Är det pampigt, stiligt, klädkod, lite mer påkostat så känns det helt okej me om det är ett "trädgårdsbröllop" så kanske det är att ta i med 5 st. Lite hårddraget men du förstår säkert vad jag menar.

Själv landra jag nog någonstans i mitten med 3 tärnor (och 3 marskalkar)

• Vidalila

Det kan vara ganska bra att ha jämt antal tärnor, eller jämt med bestmennen. Vi har två tärnor och två best men.

• Anettan73

Vi har 3 av båda. Jag kunde inte bestämma mig och inte min sambo iheller. Så d blev så..

• Vinterbruden 08

Jag har 3 tärnor..
    Min älsta vänninna (från barndomen)
    en ny vännina lärde känna henne i 2005 men vi har kommit väldigt nära och så min kusin.. För mig så valen självklara Ska inte ha så stort bröllop ca 70-80 gäster

• I am yours

Ja, den äldsta e kanske den rätta...
    Men det skänns som hon svikigt mig lite genom att inte höra av sig alls, under så lång tid.
    Hon säger när jag ringer att hon skulle ha ringt, och att hon saknar en. m.m.

Svårt, beslut...

Anettan73 skrev 2008-02-01 16:21:12 följande:
    Jag hade tagit den älsta vännen. Hon blir säkert glad om d e så att det är problem m familjen. Kan bli kul o få bryta det...
  • Vinterbruden 08

Jag och min älsta vännina hade också en sån period då när jag var gravid..(valde någon annan till gudmor) tror kanske de bara är så ibland och så finner man tillbaka till varandra igen. Det är ju det som är vännskap..
    Det kan ju vara så att om din vännina går igenom en tung period just nu att kanske du skulle sträcka ut en hand och förklara för henne hur viktig hon är för dig och att du gärna skulle vilja ha henne som tärna men bara om hon orkar..

Kanske är det precis vad hon behöver??

Svar på tråden tärnor