Hur bestämma datum?
Hur bestämmde ni datum på erat giftermål? tog ni bara ett datum eller har et någon speciell anknyytning? Har svårt att bara ta ett datum!
Hur bestämmde ni datum på erat giftermål? tog ni bara ett datum eller har et någon speciell anknyytning? Har svårt att bara ta ett datum!
vi tog den helg som det enligt alla beräknar är mest solchans det har avrit kanonväder första helgen i aug i flera år så iår kommer det antagligen spöregna
inte en susning det var en bekant som berättade det när dom var hit och hälsade på just den helgen ifjol
Först måste man ju bestämma årstid. Vi var ganska klara över att vi ville ha ett sommarbröllop, så antingen juni, juli eller början av augusti var alternativen. Sedan valde vi bort större högtider (midsommar och ett annat bröllop). Sedan valde vi bort alla helger då jag skulle ha mens. Sedan fanns faktiskt inte allt för många lördagar kvar att välja på, och då valde vi utifrån vad som kändes som en lämplig dag och ett "fint" datum.
vi har bara tagit ett datum. vi ville gifta oss i september för att det är fint då. )iofs träffades vi då också men det är inte därför).
Vi tänkte när det skulle passa oss och våra nära och kära. vill ju inte ha samma bröllopsdatum som något syskon, inte låta syrran vara höggravid eller nyförlöst, när lokalen var ledig... enkelt!
Vi kunde inte komma överens om någon dag alls. Tog nåt år ,då en kompis till oss föreslog skottdagen! Passade ju himla bra då allt kändes så perfekt..
Vi träffades alla hjärtans dag. Men det kändes inte som en dag vi ville gifta oss på...
Vi valde mellan november, januari och februari för det är då man vill till ett varmt ställe o vi vill åka direkt på bröllopsresa. Blev november för januari har nyår precis varit, min m2b fyller år och hans mor fyller, februari är "allas" månad då det är alla hjärtans dag. Så resonerade vi.
Vi valde i början av juli. För vi har alltid sem i juli så man kan åka på en kärleksresa direkt efter ;) Så för oss va det inte så mycket att välja mellan och så är man alltid ledig när man fira sin bröllopsdag
Vi tog en helg i augusti för då brukar det vara fint väder och folk har kommit hem från semestrarna.
Vi tog alla hjärtans dag nästa år för dels inträffar det en lördag = alla kyrkor viger den dagen och dels blev vi riktigt ihop ihop 3 år innan på det datumet då det var den dagen jag riktigt föll för min karl efter han i 3 månader försökt få mig på fall
Vi har valt oktober som månad. Det är samma månad som träffades och sen förlovade oss.
Augusti for att det brukar vara storre chans till varme o sol da (men det kan naturligtvis variera) och for att folk i Sverige fortfarande har semester. Sen fick vi "hjalp" att bestamma datum genom att vissa dagar var uppbokade for stallet dar vi ville ha ceremonien. Sjalva datumet utgor dessutom mina lyckonummer vilket gjorde att vi valde den helgen framfor en annan
Vi gifte oss på Nyårsafton, jag har alltid velat ha ett vinterbröllop och tyckte att det kunde vara kul med raketer o sånt. Desstuom kom min bror o hans familj hem från USA för att fira jul, så då känndes det lämpligt med nyår. Var faktiskt bara ett enda par som tackade nej för att dom hade traditioner på nyårsafton...
Vi gifter oss i juli - på vår 5 årsdag!