• 3Maj08

Handmålad brevlåda? (modern stil)

Jag skulle vilja beställa en snygg stilren svart brevlåda i metall och mitt på den ska vårt gemensamma namn stå i vitt.

Vart kan jag få tag på en sådan?

Någon som vet?

• Svar på tråden Handmålad brevlåda? (modern stil)
  • Blomsterbrud

Vet intehur det är där du bor men för många år sedan gick jag in i en liten pysselbod typ, sålde massa prydnassaker och så..
    Kolla sådana i din stad...

• Blomsterbrud

Stod ju att hon hade plåtlådor så jag tänkte om det var värt att kolla närmare

• alltidvi

Jag "brukar" måla brevlådor och om du är lite pysslig tror jag att det bästa alternativet är om du själv köper en plåtbrevlåda (finns bra och billiga på ex. claes ohlson) och sen målar dit ert efternamn själv. Inte så svårt - var bara noga med att få till ett bra underlag dvs. slipa lite lätt innan du skriver/målar namnet samt att lacka lådan/texten ordentligt efteråt, så håller det så jättelänge. :)

• 3Maj08
    Blomsterbrud skrev 2008-01-29 15:30:47 följande:
    Stod ju att hon hade plåtlådor så jag tänkte om det var värt att kolla närmare
    Missade det o kollade men inte riktigt vad jag ör ute efter,, men jag hittade en bra sida

www.flexbox.se/
  • grabbarna

kolla med posten bara så att du får ha en egen brevlåda, här har dom bytt ut alla mot en större blå variant och man får inte längre ha en egen, synd om du skaffar en och sedan ska posten ha egna bara nån månad efter liksom

• 3Maj08

Ja men vi bor i villaområde och alla har olika så det tar jag för givet men tack för tipset, det hade jag annars ingen aning om.

• grabbarna

vi bor också i villaområde och ifjol hade vi en brevlåda vid varje hus men nu har dom samlat dom två och två på en halvan av gatan och bara på ena sidan och andra halvan har på samma ställe och detta är något dom genomfört nästan överallt för att underlätta för brevbäraren som inte behöver stanna överallt och dom kan dessutom direkt avgöra om du kan få fler paket direkt hem eller inte för nu har alla samma stl på lådan och dom är ganska stora förut fick man ofta hämta tex tradera paket påposten men nu får dom ner flera st i lådan

Svar på tråden Handmålad brevlåda? (modern stil)