• ingenjörsbruden

Var får man tag i lånering i Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-29 14:35
    Är på jakt efter förlovningsring.... men är SÅ osäker på vilken storlek min sambo har.
    Dessutom så vill jag att han också ska gilla ringen så hur gör man?! Plastring är inte riktigt hans "cup of tea".....
    Är lite traditionella av oss båda.....?

SNÄLLA HJÄLP!! :)

• Svar på tråden Var får man tag i lånering i Lund
  • Anettan73

Guldfynd smycka eller någon kan du gå in och låna för en summa som du får tillbaka när du lämnar igen ringen..

• ingenjörsbruden

Ringde o frågade Guldfynd men låneringar fanns inte i hennes värld.... Frågade om man brukade köpa modellen i silver först o sen byta...... Men det hade hon aldrig varit med om o hon hade jobbat där länge!! Man brukar komma in tillsammans o bestämma storlek o modell......Lite snorkig men väldigt tillmötesgående ändå. Men jag vill ju helst ha ringen med mig när jag friar!!!!

Men då jag är inne på Schalins Klassiska så är de ju beställningsringar......så det är tydligen inte bara till att komma in o begära öppet köp på o få rätt storlek...... :(

• Anettan73

Jag bor i Eslöv och min sambo lånade den på Smycka här i Eslöv. En kompis till oss gjorde det samma...

Men d var Smycka i Eslöv.

• MrsFellerA

När min sambo friande till mig hade han fått låna två ringar på Guldfynd. Inga äkta, utan de provringarna de har. Inte var de i riktigt rätt storlek heller - men de funkade helt symboliskt iaf - tills dess att vi var inte och beställde riktiga tillsammans. Tror faktiskt inte att han betalade ett dugg för att få låna dessa två.

• ingenjörsbruden

MrsFellerA: Vilken Guldfyndsbutik var det?! Den på lilla fiskaregatan hade inte låneringar, sa iallafall damen jag pratade med.....

Känns lite skumt.....verkar mkt mer vanligt att båda är inne o provar o bestämmer modell tillsammans.....

*LER* Ringde till Smycka i Eslöv, de har låneringar som jag ska få låna mot en handpenning så klart!! *hoppar o studsar*

Ska bara försöka övertala min syster att skjutsa mig dit under arbetstid så att min sambo inte misstänker något (hämtar alltid upp mig på vägen hem fr sitt jobb)!!!!!

*trallalala*

• Anettan73
    ingenjörsbruden skrev 2008-01-29 16:48:36 följande:
    MrsFellerA: Vilken Guldfyndsbutik var det?! Den på lilla fiskaregatan hade inte låneringar, sa iallafall damen jag pratade med.....Känns lite skumt.....verkar mkt mer vanligt att båda är inne o provar o bestämmer modell tillsammans.....*LER* Ringde till Smycka i Eslöv, de har låneringar som jag ska få låna mot en handpenning så klart!! *hoppar o studsar*Ska bara försöka övertala min syster att skjutsa mig dit under arbetstid så att min sambo inte misstänker något (hämtar alltid upp mig på vägen hem fr sitt jobb)!!!!!*trallalala*
    Så skönt att d löste sig.

Vi köper allt där inne. Dom e super trevliga...
  • MrsFellerA

Det verkar verkligen skilja sig en hel del från Guldfyndsbutik till Guldfyndsbutik...

Den butiken sambon lånade dessa ifrån var uppe i Luleå...lite långt från Lund kanske...

En annan idé är ju att köpa billiga silverringar och använda dem - men det kanske känns onödigt att köpa något som man sedan inte ska använda.

Hur det än blir så LYCKA TILL med allt!

Svar på tråden Var får man tag i lånering i Lund