• konichiwa girl

Färdig med inbjudningarna!

Omslag: Rött kartongpapper, embossad ros + texten "Vi gifter oss"
    Inlaga: Linnepapper, med lite struktur i.
    s 1: Monogram
    s 2-3: Inbjudan
    Ihopknutna med ett vitt sidenband med guldränder på sidorna.

Bilder finns i mitt galleri, om ni vill kika. Jag känner mig jättenöjd!

• Svar på tråden Färdig med inbjudningarna!
  • Ida Halmstad

super fina, älskar guld !!!

• konichiwa girl

Oj, tack tack allihopa! *jättestolt*

• stinakina

Jättefina!!

Blev klar med våra i går jag med!!

Men de blev väldigt enkla,men enligt mig urtjusiga

Brunt omslag, rosa "lapp" på framsidan där det är stämplat "vi gifter oss"..på insidan klistrade jag fast själva inbjudan...allt knöts ihop med ett ljust rosa organzaband..

Jag blev helnöjd!!

Men attans va kämpigt det var med spraylimmet, det gäller att inte andas för mycket, och ta en paus då och då..

Jag ska ju limma på ca 70 + 70 vigselprogram och festprogram sen också...

Men jag rekomenderar spraylim ändå...blev jättebra ju!!

• konichiwa girl

Haha, ja... Jag limmade inbjudningarna förra gången jag gifte mig (ja, det är second time around och då gör man inte om samma misstag!) och det var lite bökigt, så jag ville spara lite tid och göra det enkelt. Du har inga bilder att visa?

• MrsDilley

Det var vekligen jätte fina. Har du skrivit ut dom själv? Jag ska börja med mina inbjudningar snart och jag funderar på att göra allt själv.
    Tack på förhand

• stinakina

konichiwa girl

Jag har inte lagt ut några bilder alls på min sida...men jag ska ta tag i det

återkommer alltså....

• konichiwa girl

MrsDilley: Jo, jag har skrivit ut dem själv! Korten gjorde jag av kartongpapper från pappershandeln som jag delade på och stämplade med guldfärg och embossade med hjälp av brödrosten. Layouten gjorde jag i Publisher (som finns i gratis provversion att ladda ner). Monogrammet gjorde jag i Photoshop (finns också i nerladdningsbar testversion).
    Jag använde typsnittet Scriptina som finns att ladda ner gratis till den snirkliga stilen och till monogrammet och skrev ut allt på min bläckstråleskrivare här hemma. Bandet är köpt på en tygaffär.

Jag skar och bigade korten (så att de blir finare när man viker) med en skärmaskin från Fiskars, och köpte en håltagare med bara ett hål för att göra hålen i ryggen.

• Lajsan

håller med tidigare - jättefina!

Svar på tråden Färdig med inbjudningarna!