• klarafärdigagå

En som friar ...Hur gör ni med ringar?

Har tänkt fria till min älskling den 29/2, men vet inte hur jag ska göra med ringar...skulle vilja ha det när jag friar men vill samtidigt att vi ska välja ihop... LÅneringar är ju ett alternativ, men jag tänkte köpa ringar på nätet så det blir nog svårt ändå... Funderar på att göra egna i papper eller något, mest som en symbol och givetvis bara ha dem när jag gör mitt frieri...

Känns som det är så länge till den 29e, jag vill komma till skott nu....

• Svar på tråden En som friar ...Hur gör ni med ringar?
  • Caflisch

Jag hade tänkt köpa några billiga matchande ringar på typ H&M eller glitter. Inga seriösa och så, tror jag hittade någon i neonfärgad plast... men är kanske lite barnslig men dom har ju helt ok standardringar också, som finns i S, M och L så man kan ha likadana.

Det kanske kan vara ett tips?

• klarafärdigagå

Caflisch - Det var en bra idé! Ska jag kolla aupp, känns ju kanske bättre än pappersringar eller något annat....

• Cissit

Jag köpte en billig ring på guldaffären för 69 kronor som jag hade när jag friade till min fästman, sen gick vi och valde ut ringar tillsammans. Det funkade jättebra :)

• Igia

Jag har en kompis som gjorde ringar i lera till mig som jag sedan satte runt två champangeglas...
    Sen gick vi på jakt tillsammans för att hitta ringar till förlovningen.

• No1Hitman

Jag lägger in detta i den här tråden med.

Jag var 17år när jag frågade min dam om förlovning 1998,
    över en korv med bröd. utan ring.

GÖR INTE SOM JAG, MAN FÅR LEVA MED DET RESTEN AV SITT LIV

• Helges Älskling

Jag är med inne på att fria på skottdagen (29/2) och har med funderat på det här med ringar.(o ja..det e verkligen långt dit!)
    Till saken hör att min kille e så himla seg, har försökt på alla sätt att få honom att kolla lite på ringar, kanske prova lite men han verkar vilja slippa till varje pris.
    Så jag tror jag har allt att vinna på att bara ha allt klart,champangen på kylning, hotellet bokat, ringarna klara osv :) Jag får väl erkänna att jag fuskat o kollat upp inställningen innan så jag tror jag vågar ge mig på att köpa ringar i förväg. Vi har kollat lite på nätet så jag vet ungefär vad han gillar och tack o lov är det samma som mig.
    Vet du nått sånt om din kille? Eller du vill gärna att ni ska välja tillsammans?
    Mitt största problem e annons i tidningen, jag vill ha den ute dan efter men..tänk OM han säger nej..DÅ blir det ju pinsamt *S*

• Bride in England

Komma till skott...hehe

klarafärdigagå skrev 2008-01-28 19:03:45 följande:
    Har tänkt fria till min älskling den 29/2, men vet inte hur jag ska göra med ringar...skulle vilja ha det när jag friar men vill samtidigt att vi ska välja ihop... LÅneringar är ju ett alternativ, men jag tänkte köpa ringar på nätet så det blir nog svårt ändå... Funderar på att göra egna i papper eller något, mest som en symbol och givetvis bara ha dem när jag gör mitt frieri... Känns som det är så länge till den 29e, jag vill komma till skott nu....
  • Disan

Hejsan, min fästman har friat till mig. de va helt spontant och jättegulligt och utan ring.. sen gick vi in och beställde ringar och vi har designat dom själva så ska bli spännande att se.. vi bestämde iaf att vi ska förlova oss på skottdagen för de är en speciell dag. så man kan fria och beställa ringar ihop sen. Jag tyckte detta va kanon, hade nog blivit arg om han kommit med en enkel ring som jag inte hade fått va med att välja

• ingenjörsbruden

Jag ska ha "låneringar" från butiken där jag tänkt köpa ringarna. Lättare att bestämma modell tillsammans!! :)

• ohlala

han får inte ring före bröllopet. men jag får ju två!! haha

• ingenjörsbruden

ohlala skrev 2008-02-01 11:54:26 följande:

han får inte ring före bröllopet. men jag får ju två!! haha
    Tusan så smart!!!! Då kan man helt själv bestämma utan ångest!!! :)

Iofs att det är snyggt när killar har två ringar.....men sambon har redan en examensring som borde sitta på det fingret (anv bara vid högtidliga tillfällen). Men man kan ju ha den på högra handens ringfinger osså...iofs passar den visst bättre på det fingret ändå då han har gått ner ca 20 kg!!! :)
  • pyret85

har köpt ett frieri smycke på
    www.silverskrinet.se
    som jag tänkte fri med så att vi kan välja ringr tesammans sen!!!
    kram...

Svar på tråden En som friar ...Hur gör ni med ringar?