• MrsTL

Överleva i skorna?

Har inhandlat ett par skitsnygga höga skor med stilettklack som passar underbart till min klänning... men dom gör ju ont... ha ha...
    Tårna blir rätt hopklämda framtill och jag har kort klänning så det lär kanske synas?
    Står man ut genom en vigsel med skor som känns så där? Hi hi... efter blir det fika bara så ingen lång fest att ta sig igenom.
    Vad tror ni? Måste jag ut o hitta nya?
    En fråga till, har man strumpbyxor på sig? Ska gifta oss nu snart, dvs, kallt ute men sko med öppen tå så hur gör man? Vad ser bäst ut?

• Svar på tråden Överleva i skorna?
  • maella

Tycker ABSOLUT att du ska ha strumpbyxor på dig, speciellt efterssom du har kort klänning. Det ser och känns mycket mer "klätt" ut, än att vara barbent. Det finns stay ups utan sömm i tån.
    Kan du inte byta skorna till en storlek större? Annars kan du gå hemma med dom och ha en fuktig socka i, då töjer de sig lite, ett annat alternativ är att gå till skomakarn och be honom lästa ut dem lite.
    Lyaka till med skor och strumpor.

• Nessan

Gå i skorna så mycket du kan innan bröllopet så kanske du hinner gå in dem. Passa på att ha dem på då du går runt hemma.
    Ha med ett par andra skor utan klack, eller med väldigt låg klack, att byta med under dagen. Vore ju trist att inte ha något annat att ta på sig om man inser att man inte orkar stå i de där skorna längre.
    Variera dig under dagen med dessa extra skor. Passa på att ta av skorna med hög klack då ni är själva och ha dem bara på vid fotograferringen, på med dem igen till vigseln, av med dem under tranport till fikat osv. Under fikat kan du ju sparka av dem under bordet kanske. Då ni inte ska ha en lång fest med dans kan du säkert orka med att ha dem, om du passar på att vila fötterna från dem då du får tillfälle!

• Caflisch

Jag har läst ett tips någonstans att man kan ta på sig våta strumpor när man går in skorna (om det är skinn) så ger det med sig snabbare. Min pappa säger jämt att man (=jag) inte ska plåga fötterna med för trånga skor för att dom kan bli permanent skadade. Men vad fasen, han är ju man han vet ingenting om att härda smärta Lycka till!

• PennyJenny

Jag gick runt med våta strumpor i mina skor och övade och övade med att gå med klack (något jag är ovan vid) och tog alla tillfällen i akt. Stod och strök i högklackat och mysbyxor. Men det var bra övning, för man står ju ganska still när man stryker, precis som vid vigseln. Att gå runt var en sak, stå still var faktistk värre. Men sätt i gång och öva med en gång, stå i dem sisådär 45 min så har du en fingervisning om du klara det eller inte på vigseln.

Svar på tråden Överleva i skorna?