• JBB

Kyrka / Herrgård? för och nackdelar?

Vi har börjat så smått att prata om bröllop och hur allt isåfall skulle vara och vi har stött på ett ``problem´´.
    Vi kan inte komma överrens, så nu hoppas jag att ni kan hjälpa oss för att se för och nackdelarna.

Mannen vill gifta sig i kyrka av traditions skäl.
    Jag vill gifta mig på en herrgård, utomhus ja var som helst förutom i en kyrka.

Så hur ska vi lösa detta på ett snyggt sätt?

• Svar på tråden Kyrka / Herrgård? för och nackdelar?
  • AnnaochHenrik
    jonnysblivandebrud skrev 2008-01-28 04:24:17 följande:
    Så hur ska vi lösa detta på ett snyggt sätt?
    Om det är kyrkan som lokal du har något emot, kan ni väl be en präst att viga er utomhus/ på en herrgård? Många präster ställer gärna upp med det, och då är det ju en traditionell kyrklig vigsel, men i annan miljö.
  • jennysnartfru

Vill ni har präst? Det som kan vara mindre bra är väl avstånden. Att gästerna behöver frakta sig ut på landet och kanske bo över vilket kan bli kostsamt antingen för er eller gästerna.
    Annars ser jag inga problem med det. Herrgårdar har ibland små lusthus eller liknande som känns lite kyrkligt. Slotten har det definitivt. Vilken årstid ska ni gifta er?
    Kanske kan vara svårt att hitta vigselförrättare?

• JBB

Jag vet inte vad jag har emot kyrkan. Men det känns inte som ´´vi´´ helt enkelt.

Vet inte ens om jag vill ha präst, väldigt svårt med sådan här planering tycker jag.
    vi har tänkt oss att gifta oss någon gång på sommaren antingen i juni eller augusti. Vilket år det blir har vi inte bestämt oss än

Svar på tråden Kyrka / Herrgård? för och nackdelar?