• Mummy

Hjälp mig med present till tärna/bestman!!??

Snälla hjälp mig komma på vad vår tärna och bestman ska få... Bröllopet börjar liksom stunda och jag har INGEN aning!!
    Kan tillägga att dom betalar kläderna själva och tärnan har redan ordnat sina egna smycken.

Det jag hade som tanke var en varsitt bröllopskort på oss alla insatt i en snygg ram... (gjort hos fotografen) men jag vet inte... känns inte riktigt enough om man säger så...

Alla tips är bra förutom dom dåliga!

• Svar på tråden Hjälp mig med present till tärna/bestman!!??
  • krian87

något annat fins minne? halsband med citat från dem, ngt med ert datum ingraverad?

• Blondie77

oj, jag har inte tänkt på att dom ska ha presenter? Är det anligt att man gör så? Jag kommer ge alla gäster en minnesgåva men hade tänkt att bestman och bestman (jag har bestman jag med) skulle få samma sak som dom andra....nu satte du griller i huvudet på mig!! :)

• anne på grönkulla

Att göra nåt tillsammans efteråt - äta middag, göra någon utflykt, se en föreställning. dvs inte en present utan en upplevelse.

• lycklig78

Tycker jag låter alldeles utmärkt! Orkar inte ens tänka på att komma på en present som kan passa i alla andra tankar man har....

• krian87

jag kommer nog ge tärnan ett halsband som jag tror(o tror hon uppskattar) att hon vill ha, inget avancerat eller super dyrt, utn mer personligt. Bestman + toastpar vet jag ej ännu vad de ska få.. hmm

• Limbolight

Så här tycker jag:

Att bli tillfrågad om att vara tärna och bestman betraktas som en ära. Det finns inget som säger att man ska köpa presenter.

Men om du absolut vill ge dem något, vänta till efter bröllopet har varit och tänk efter vad du vill ge dem i lugn och ro.

Bättre med en present som kommer från hjärtat, än att köpa något i all hast som kanske blir onödigt dyrt.

Ett foto i fin ram, svart-vitt med en personlig hälsning skriven längst ner, tycker jag är en jättebra idé.

• Monken

Såhär gör vi, jag har redan givit mina tärnor varsitt halsband som jag hittade för ett tag sedan.

Toastmasterparet bjuder vi på middag efter bröllopet.

Marshalkarna får varsin flaska bra vin.

Ingen av dem förväntar sig säkert presenter, men det är roligt att ge något som tack för att de förgyller Vår Dag.

• bruden08

Vi kommer bjuda vår tärna och hennes kille och sedan marskalken och hans flickvän på hotellövernattning natten efter bröllopet. Det kanske vore ett tips om de inte nu bor i samma stad som bröllopet är..

• matildaochniklas

Jag tycker det är en jättebra idé att ge dom ett bröllopsfoto på er alla! Vill du ge dom något mer kan ni ju bjuda ut dom på middag, teater eller något sådant. Kanske någon spabehandling eller sminkning..

• Mummy

Det där med ett svart´vitt foto med en personlig hälsning var ju fint! Mmm... Nu fick jag lite idéer... Man kan ju ge dom en ram som innehåller två foto.. Ett i färg på oss alla från fotografen och sen det andra ett på min man med hans bestman med en hälsning från han och till tärnan ett på oss med en hälsning från mig... Det blir ju perfekt! Tror jag... Låter väldans fint iallafall...

• lolinona

Vår bestman får ett par snygga manchettknappar.
    Tärnorna vet ja itne riktigt ännu, tror de kommer bli ngt smycke som passar till klänningarna.

• jennysnartfru

tärna får hår och smink från stylist, tärnbukett och heldag på spa dagen innan bröllopet. bestman kommer få en fin whisky, han samlar och toastmaster vet vi inte än.

• Kärlek08

Har ingen aning om vad du tänker dig för prisklass, det beror ju på hur mkt man betalat för dem och hur mycket de har hjälpt till med. Jag kommer dock troligen att ge min tärna ett Hope-halsband, lagom pris, fint smycke och för en god sak! www.barncancerfonden.se/shop/order_hope.asp

• Mummy

Har suttit och tänkt nu och det blir antagligen så att jag köper en varsin parfym till dom som dom får dagen innan, för att använda den dagen. Den doften kommer ju alltid påminna dom. Sen blir det att dom får en liten förstoring i ram på vårt gemensamma bröllopsfoto i efterhand.

På tal om parfymer. Är det någon som har luktat på den manliga beckham parfymen och kylie minouges parfym??? Var nämligen dom som var aktuella såifall...

• Suniz

Jag har tänkt att beställa var sin amulett till mina tre brudtärnor, med ingraverat någon personlig text/ord. Tex min bästa kompis ska få en amulett med vänskap på latin eller nåt sånt. Har inte bestämt det helt ännu.
    Jag har hittat fina smycken som går att gravera på följande sidor: www.alskadebarn.se www.mysilver.se www.russinnet.se www.jessicajansson.se www.vildavictoria.se

Till Toastmastern och bestmanen hade vi tänkt ge manschettknappar eller en fin whiskey.

Jag har betalt brudnäbbarnas klänningar så de får inget extra. Ja förutom varsin godispåse eller nåt sånt ;)

www.romance.se finns flera tips på presenter man kan ge sin brudtärna eller bestman. Gå in där och kolla.

• Suniz

Detta tyckte jag var en jättebra idé. Funderar på om jag ska ge ett sådant till mina tärnor. Det är ju ändå något liknande som jag hade tänkt, fast för en bättre sak!!

Kärlek08 skrev 2008-01-25 11:11:06 följande:
    Har ingen aning om vad du tänker dig för prisklass, det beror ju på hur mkt man betalat för dem och hur mycket de har hjälpt till med. Jag kommer dock troligen att ge min tärna ett Hope-halsband, lagom pris, fint smycke och för en god sak! www.barncancerfonden.se/shop/order_hope.asp
  • Mummy

ja hope halsbandet är verkligen jätte fint, har själv ett sånt.

Svar på tråden Hjälp mig med present till tärna/bestman!!??