• bruud08

Korsord i festprogram

Vi kommer att ha ett korsord i festprogram.
    Skulle vilja ha tips på "frågor"

ex. Var bor vi? och så skriver de i korsordet "orten"

• Svar på tråden Korsord i festprogram
  • MLI88

Vilka bra frågor och vilken bra länk :)

• Chicita

Vi gjorde en enklare sak. En ordfläta Glad

Eller tja det var lättare för oss att göra, bara en bokstav i frågeorden behöver ju passa in i lösenordet Glad
    Men man kan dra på med rätt svåra ledtrådar om man vill, och dom kan också vara rätt långa 

• MLI88

När ni har dessa pyssel i häftet, hur gör ni då med pennor? Ligger det på varje plats?

• Hanna05

Men den där sidan är ju på engelska. Hur får man den till svenska? P

• caruba
    Hanna05 skrev 2012-03-12 07:07:42 följande:
    Tror inte det har någon betydelse vilket språk man använder... Prova dig fram! =0)

Funderar på ifall man skulle ha ett korsord om gästerna istället.
  • Lilique
    MLI88 skrev 2012-03-11 23:59:15 följande:
    När ni har dessa pyssel i häftet, hur gör ni då med pennor? Ligger det på varje plats?
    Vi hade tänkt ställa ut glas (eller något annat, inte säker) med blyertspennor i på borden. Våra pennor kommer att vara röda för att passa in i detaljfärgtemat Det blir såna där pennor med ett litet suddgummi på toppen.
  • Just Me
    Hanna05 skrev 2012-03-12 07:07:42 följande:
    Det spelar absolut ingen roll! Du skriver på svenska och så får du korsordet på svenska Fungera alldeles utmärkt  
  • Hanna05
    Just Me skrev 2012-03-12 16:22:02 följande:
    Det spelar absolut ingen roll! Du skriver på svenska och så får du korsordet på svenska Fungera alldeles utmärkt  
    Märkte det ;)
  • Lilique

Jag har suttit på den där sidan ett bra tag nu och försökt få ihop ett hyfsat korsord med hjälp av tipsen på "frågor" som lämnats här i tråden (jag har nämligen löjligt dålig fantasi ibland), men jag kommer ingenstans eftersom att svaren på de frågorna skulle bli heltokiga för vår del.

Är det ingen som har fler förslag?

• MLI88

Frågor om hobbys, tärnas namn/andranamn, stjärntecken, hur många dagar ni varit tillsammans/förlovade, favoritfärg, favoritmaträtt, vanligaste uttrycket, något som man inte tycker om att göra (tex tvätt eller disk) vem som mest somnar i soffan/kör bilen/tar disken/dammsugar/byter lampor... Vad brud älskar mest med brudgummen och tvärtom.. Favoritgodis, favoritkarusellen, favoritresmål. Frågor angående platser ni varit på eller några viktiga datum. Favoritlåt..

• MLI88

Favorit- tvserie,film,disneyfigur...

• Guffi

Hur sparar man ner det färdiga korsordet?? Jag kan inte skriva ut heller.. Blir bara siffrorna på vit bakgrund..

Men det kanske är jag som har fel inställningar på webbläsaren...

Svar på tråden Korsord i festprogram