• Lithos

Äldre barn på bröllop?

Vi kommer inte bjuda barn på vårt bröllop och alla våra kompisar är helt okej med det, alla har barn mellan 0-5 år och tycker det är skönare att gå på fest ensamma. Vår dotter på 2 år kommer att vara med bara för att alla potentiella barnvakter är på festen.
    Nu till problemet:
    sambons pappas döttrar som är 9 och 10 år gamla och sambons brorsbarn som är 8 och 13.

Vi tycker att de kan vara med i kyrkan men tror inte att de kommer ha något utbyte av festen, däremot blir nog deras föräldrar upprörda över ett sånt upplägg.
    Jag vet inte riktigt vad de ska på festen att göra, de kan aldrig sitta med vid en vanlig middag utan att springa upp och ner (utom 13-åringen som inte säger nånting och bara vill spela dataspel...)
    Barnen vill gärna leka med min dotter men min dotter känner inte dem och tycker inte om att träffa dem ( de tror hon är en docka och blir "sura" när det visar sig att hon har en egen vilja)
    Tips och idéer mottages tacksamt!

• Svar på tråden Äldre barn på bröllop?
  • Aspera

Det är ER dag.
    Skriv på inbjudan att barn är välkomna under vigseln men middagen är endast för vuxna.
    Jag har svårt att förstå att folk ska propsa på att deras barn ska med på en bröllopsfest. Klarar de vuxna inte av att vara utan dem EN kväll. Jag är överlycklig när man får gå på "vuxenkalas" och sonen kan vara hos barnvakt. Barnen har säkert roligare hemma eller hos mor-farföräldrarna.

• starchick

Skit i folk som blir sura helt enkelt! Det är DIN dag. Vi har samma sak, inga barn...dom somm blir sura behöver inte komma. Det är faktiskt inget barnkalas!

• Lithos

Jag tror att föräldrarna ser sina barn som "halvvuxna" det är ju inte så att de kommer störa i kyrkan.

Jag hade inte bjudit dessa barn på en födelsedagsfest men bröllop verkar folk tycka annorlund om... då skll plötsligt alla vara med oavsett om man umgås annars eller ej.

Svar på tråden Äldre barn på bröllop?