• brud200806

Flytta brøllopet eller inte???

Gahh...
    Jag blir bara såååå less på min familj. Jag och m2b hade funderingar på att dra utomlands och gifta oss, men bestämde oss ändå før å ha det i Sverige, eftersom vi gärna vill att våra familjer och nära ska kunna vara med på vår stora dag.

Førra året bestämde vi datum, midsommardagen 2008 och i somras berättade vi før våra nära och kära, så de inte skulle råka planera ngt annat i stället. Smart tyckte vi

Men nu alltså till mitt dilemma, min pappa vill inte komma på brøllopet eftersom han e "rädd" før stora folksamlingar, får honom att tänka på min mors begravning, vilket i o f sig e en førståelig anledning, men nu e det alltså 11 år sedan hon dog...

Jag vill inte vara tvär, och jag har verkligen førsøkt att låta honom gøra som han vill, men nu när det närmar sig känner jag bara att det känns så fel. Att min mamma inte kan vara med har ju sina naturliga grunder, men att min pappa dessutom inte vill vara med.. Som grädde på moset har dessutom min syster blivit knäpp, men det e en annan historia...

Dessutom har vår tärna och bestman, vårt bästa vännepar, råkat bli gravida och kan troligt inte vara med på brøllopet då beräknat bf e 2 veckor efter vårt brøllop... Men jag e så klart øverlycklig før deras skull!

Men, ju mer jag tänker på allt så känner jag nästan bara før att skita i allt i hop och dra utomlands i a fall och bara gifta oss. Mmm vet att det e en massa bestyr med det med men i a fall..

Jag känner mig bara såååå frustrerad.. Jag menar, det här ska ju vara min lyckligaste dag... Och jag kräver inte mycket, eller? Vill bara att det ska bli en kul dag och kväll, tillsammans med dem jag bryr mig mest om...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-23 10:45
    Till saken hør också att jag har en väldigt liten släkt, medans m2b har en stor släkt.. Och om inte ens pappa kommer.. *suck* allt känns liksom så hoppløst...

• Svar på tråden Flytta brøllopet eller inte???
  • Nikajo

Jag skulle åkt iväg. Det verkar ju som om ingen runt er kan/vill närvara ändå eller?!

• brud200806
    Nikajo skrev 2008-01-23 10:45:19 följande:
    Jag skulle åkt iväg. Det verkar ju som om ingen runt er kan/vill närvara ändå eller?!
    Ahh... jo fast våra gemensamma vänner och släkten på min sambos sida kommer att komma..
    Men jag känner bara att det e viktigt att min pappa kommer i a fall.. jag menar, när inte mamma kan komma så vill jag att min pappa e där..
  • Thailand 08

Håller absolut med! Åk själva eller ta med era allra bästa kompisar

• brud200806

Dessutom känns det så dumt att helt pløtsligt meddela alla som vi snackade med i somras, att brøllopet blir flyttat...
    Gahh... jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till... Men skønt å skriva av sig i a fall

• Superior

Va tråkigt att alla inte kan vara med på eran dag :(

• Bride in England

Kanske ni kan ha en liten vigsel med bara de allra narmaste? Sa din pappa inte far angest i en stor folksamling? Och sen kan ni ha en fest efterat som din pappa inte behover vara med pa om han mar daligt? Da har du ju iallafall din pappa med dig vid sjalv vigseln vilket val ar det allra viktigaste. Det tycker jag later battre an att aka utomlands och inte fa varken stor fest eller vigsel med narmaste.

• Fröken Figo

Dra iväg istället. Det blir ju inget kul alls om ingen av dina föräldrar eller syster eller bästa vänner är där...

Ha en mindre fest för bara dem när ni kommer hem.

• brud200806

Hmm.. har pratat massor med min blivande man och min pappa.. Pappa kommer inte, men däremot mina syskon... Och, ne att resa utomlands e ingen lockande lösning... Klart jag e besviken på pappa, men det e han som går miste om sin äldsta dotters gladaste dag, och det e hans val.. och det e så jag måste tänka.. Vill han inte så kan jag inte tvinga honom.. Jag hoppas att det blir den lyckligaste dagen i mitt liv, med eller utan pappa..
    Tack för att jag fick skriva av mig!

Svar på tråden Flytta brøllopet eller inte???