festpogram
Vad finns med i era festpogram?
Vad finns med i era festpogram?
puffar för denna tråd, jag undrar också!!
*Presentation av gästerna + bordsplacering
*Lite söta bilder här och var på sidorna
*Sånger
*Om oss, hur vi träffades osv
*Frågor till B/BG om hur man tror att den andres skulle svara på frågan
*"Ordningsregler"
*Fina citat
*Lite pyssel att underhålla sig med
*Menyn
*Foton på oss, från då vi var barn, förlovningen mm
Ja, det är vad vi hade...
nessan-ok tack! vad är det för pyssel ni har?
Lite ordspråk "översatta" till hyfsat byråkratisk svenska, så man får försöka lista ut vad det egentligen rä.
Lite andra pyssel man kan ha är
korsord
ordfläta
en ruta med massa bokstäver där man skall hitta vissa ord
svenska städer "översatta" till skoj-engelska
fåglar med andra namn (tex "mun" blir fågeln trut)
autografjakt (skriv ned vissa påståenden, tex skostorlek 42, så får gästerna försöka hitta en annan gäst som kan passa in på detta som får skriva sin autograf där)
Gör man festprogram själva som brudpar eller gör toastmaster och toastmadame det?
Det är olika, man gör som man vill. Förr tror jag det var allra vanligast att någon annan än brudparet gjorde dessa, så festprogrammens skulle vara en överraskning även för brudparet. Numera är det många brudpar som gillar att ha koll på allting och därför gärna gör festprogrammen själva.
jag hittade igår "19 sätt att trasha ett bröllop" jag skrattade så tårarna spruta. vissa grejer var lite väl grova och det tänker vi plocka bort. Kanske inte passar alla med den sortens humor i festhäftet men säg till om ni vill ha texten
Ja ja...jag gillar sånt!!
Vill ha!!*fniss*
Här kommer det, men som sagt...vissa kanske man får plocka bort
19 saker du kan göra för att krascha ett bröllop
Dyk upp med ett nyfött barn och säg att det är brudens barn.
Doppa dig själv i lim för att öka chanserna att få napp.
Erbjud gästerna att få se bilder där bruden har sex med en stol.
Säg att du har känt bruden sedan före könsbytet.
Ge dem ett presentkort till en drogrehabiliteringsklinik i stället för de vanliga gåvorna.
Spotta på alla du kommer åt.
Fråga brudens mor om hon inte kan gå ner på knä framför dig och släppa fram PetterNicklas så han får lite luft.
Ge bruden ett paket med färgad tandkräm och säg att det tar bort spermasmaken.
Utbringa en skål för brudens näsoperation.
Stjäl korten på presenterna så ingen vet vem som givit vad.
Gå fram till diverse gäster och kräv att du får se deras inbjudningskort.
Efter att bruden har kastat buketten, vrålar du 'Kasta behån, kasta behån...'
Meddela att brudens far var tvungen att ta med hagelgeväret för att brudgummen inte skulle backa ur.
Säg till prästen att ni inte har råd att betala, vare sig honom eller kyrkan, och fråga om han nöjer sig med att dra över bruden.
Ge brudens mor informationen att brudgummen har en snopp som kan jämföras med en hästs.
Ge tillbaka en behå som bruden glömt i din bil.
Då bruden börjar gå nedför kyrkgången, knuffar du undan organisten och börjar spela 'The Lady is a Tramp'.
Nöj dig inte med att få kyssa bruden lycka till, utan propsa på att du ska ha henne i säng.
Stjäl alla bröllopspresenter.
*ha ha ha*
Tack tack....kommer nog sålla bort en och annan, men kul var det!!
ASG vissa kanska lite .... men helt i min humor
Tackar
Vi hade allt möjligt!! Ska under kvällen lägga n vårt festprogram i bildformat på vår blogg.
Kika gärna in där senare!
www.nogg.se/annikaochmats
Vad är det för söta bilder du ska ha? nyfiken :) Har googlat runt men hittar inget sött till mitt festprogram..
Här hittade jag endel bilder tex:
hem.bredband.net/narnia/
vi har ett ganska litet häfte men har med några frågor om oss, barnkommentarer om kärlek, bröllopsdagar (pappers-guld, meny, tack, nåra dikter, ordningsregler, kvinnans ordbok...
Vi hade i vårt festprogram:
* Menyn
* Förhållningsregler, några allvarliga, de flesta skämtsamma
* Bröllopsbilder från våra föräldrars och far- och morföräldrars bröllop med namn, årtal och plats under rubriken "Bröllopen som gjorde oss"
* Presentationer av gästerna och bordsplacering
* Sånger
* En liten berättelse om hur vi träffades
* TElefonnummer till taxi samt adresser till vandrarhemmet och hotellet där de flesta bodde, samt till festlokalen så de visste vart de skulle beställa dem.
* Info om fika hemma hos oss dagen efter med adress
* Tack till....