• niklasbivandefru

Flytta bröllopet!!! Suck..

Min m2b pratade igår med sin bror som bor i Finland om han har lust o va best men på vårt bröllop den 9/8!! Han svarade med att han inte vet om han kan komma för hans fru ska ha barn 1 vecka innan vår vigsel.... JAHA så nu e de bara o planera om allt ihop me kyrka, lokal o rubbet!!!! tycker att dom kanske skunde ha sagt nått lite tidigare, hans föräldrar har vetat om att dom ska ha barn sen i december, o vi bokade datum i Oktober.. Va bara tvungen att skriva av mig lite..

• Svar på tråden Flytta bröllopet!!! Suck..
  • avil

nä,hade JAG varit ni hade jag INTE bokat om!
    Då skulle jag klarat mig utan bestman,eller tagit annan.
    Antingen kan de väl komma,vaddå en vecka innan ska de ha barn-det GÅR ju att föda i sverige med! De kan ju gå över tiden 3 veckor med,eller få en månad för tidigt?
    Jag skulle i alla fall inte ta hänsyn till det.....
    MEN det beror ju på att jag ju inte anser bestman o tärnor så "viktigt"

• Pumpkin

Men visste ni inte att brorsan skulle få barn?

• avil

sen kan det ju vara så att man valt datum till bröllop av en anledning,nåt som spelar roll för en själv.Eller att bara den präst man vill ha kan då eller att festlokal är ledigt just då,mm.

• avil

det är inte så konstigt att de inte viste det? Om de bokade i oktober!

• Pumpkin

Ja fast de verkar ju inte ha vetat det nu heller. Så jag undrade bara.

• minney

Men Hallå!! Behöver ni verkligen flytta på erat bröllop för att dom ska ha barn??

Vi ska ha vårat bröllop den 19 Juli och min killes brorsas fru ska ha barn 9 dagar innan! Inte tänker vi flytta på det! Vi skaffade ett extra festpar istället utifall att. Det e ju våran dag!

• Thailand 08

jag hade kört på som planerat

• avil

Nä,jag tycker inte man bokar om för det...
    Finns ju fler gäster som kan komma att bli gravida eller vad som helst.Sånt tycker inte jag att man tar "hänsyn" till..

• Pumpkin

Jag kan ju bara tala för mig själv, men OM jag kunde - om det gick att boka om kyrka, lokal osv (beroende på hur långt i planeringen man kommit) och jag inte hade någon speciell relation till just det datumet - så skulle jag byta datum. För mig är det viktigt att ha familjen med.

• Pumpkin

Men jag förstår självklart om NI inte vill det, och det tror jag brorsan gör också.

• Nessan

Fast om jag var höggravid skulle jag då inte välja att åka utomands och ev. riskera att föda där. Dels får man inte flyga om förlossningen är nära inpå (visst man måste inte ta just flyget från Finland), dels kan det bli problem med försäkringen mm som inte täcker en förlossning utomlands om man rest iväg så snart inpå sin förlossning (det kan ma bli mkt kostsamt). Men framförallt av bekvämlighetsskäl. Man har väl bekantat sig med rutinerna och personalen där man ska föda och sen är det nog ganska skönt att ha nära hem då man plöstligt har en liten bebis, inte befinna sig i ett annat land med en lång resa att göra det första man gör sedan barnet fötts.

Jag förstår TS, att det är supertrist att M2Bs bror inte kan komma, men ibland blir det bara så. Det är svårt att planera när ett barn ska bli till och sedan födas. Ni kommer säkert få en jättefin dag ändå! Lycka till med allt!

avil skrev 2008-01-22 11:19:45 följande:
    Antingen kan de väl komma,vaddå en vecka innan ska de ha barn-det GÅR ju att föda i sverige med! De kan ju gå över tiden 3 veckor med,eller få en månad för tidigt?Jag skulle i alla fall inte ta hänsyn till det.....MEN det beror ju på att jag ju inte anser bestman o tärnor så "viktigt"
  • niklasbivandefru

tack för alla svar:) nej vi ahde ingen aning om att dom skulle ha barn men föräldrarna visste om de sen i december!!
    Men nu har ja styrt om allt o vi kommer att gifta oss den 5 juli kl 16,30 i Tveta kyrka o festen i Nykvarns herrgård med mat från Alla tiders så vi får precis som vi vill ändå. Så de kommer att bli toppen bra. nu ska ja ringa o ändra tid hos fotografen oxå. kram på er så länge

• Pumpkin

Då möts vi i kyrkporten - vi har kyrkan 15.00 samma datum

Svar på tråden Flytta bröllopet!!! Suck..