• Lyckliga Vi

billigt romantiskt bröllop

Hur ska vi kunna få ett underbart bröllop med en tajt budget? Vi har inget sparat då vi tog våra bröllops pengar till handpenning på ett underbart hus som vi köpte för snart 2 år sedan.. Vi har också 2 barn 11 och snart 2 år.. Jag studerar och min blivande man har arbete med en bra lön. Vi lever ett bra liv ekonomiskt men känner att vi vill inte lägga ut för mycket pengar på vårt bröllop men samtidigt, man gifter sig bara en gång i livet så...

Har ni några förslag?

Hoppas :)

Kram Lyckliga Vi

• Svar på tråden billigt romantiskt bröllop
  • Thailand 08

Ni kan ju vigas i eran trädgård och ha festen hemma

• Lyckliga Vi

sant men känns lite tråkigt

• misstrixie

Hyr en bygdegård eller liknande där man kan ta med egen mat och dryck, blir alltid billigare och går att pynta jättefint. Laga maten själva eller beställ den "jobbigaste" maten från catering och fixa resten på egen hand. Ha bar till självkostnadspris.

Finns mycket man kan göra.

• Thailand 08

Jag har varit som gäst på ett sånt bröllop.Dom hadet ett stort partytält som "kapell"

• Lilla My

Jag tycker det låter fantastiskt att gifta sig hemma i trädgården, om man faktiskt har ett vackert hus. (Jag har bott i lägenhet hela mitt liv). Jag tycker det låter 1000 gånger finare än att hyra en herrgård som man inte alls har någon anknytning till. Och tänk alla fina dekorationer man kan fixa, lyktor, klockspel....

• hummledummle

Kan inte era föräldrar hjälpa till med pengar då??? Våra hjälper till mid mat, dryck, tårta.. Du kan ju fråga dem iallafall... Det kommer nog att gå bra... Lycka till nu Tjejen

• PennyJenny

Håller med, en trädgård kan man göra mycket vacker med uppspända tyger mellan tråden, ljus och lyktor osv. Nackdelen är ju att man är ganska väderberoende.