• klarafärdigagå

Om tjej ska fria...

Jag har tänkt fria till min älskling i år, det é ju skottår och allt, och han verkar ju inte få tummen ur, har varit ihop i 6,3 år..
    Men min fråga är... Ska man fria på skottdagen 29/2 om det ska vara "rätt"? tänkte iom att det ändå é skottår iår och det är då tjejerna "får" fria....

Hoppas nån kan hjälpa mig!!

KLara

• Svar på tråden Om tjej ska fria...
  • NinnaLilltroll

Jag ska också fria den 29/2. Vi är inte förlovade så jag kommer också att fria med förlovning så att säga. Vet inte om jag ska fråga om han vill förlova sig eller gifta sig med mig än..
    Jag kommer att använda andra ringar den dagen, om jag nu kommer att ha några ringar överhuvudtaget då. Kanske köpa billiga eller pyssla ihop något själv. Jag vill välja ut de riktiga ringarna tillsammans sen.

Har också funderat på det här med förlovningsdagen. Det är väl fritt fram att välja vilken dag som helst som ska graveras in i ringen. Jag vill nog ha den dag då vi bestämde oss, alltså (förhoppningsvis) den 29/2.

Lycka till :)

• mmmalurk

Jag funderar också på restaurang eller att vi båda ska gå på spa-bad tillsammans. Det är ju en fredag så det funkar o hitta på nått från eftermiddagen kanske. Kom gärna med förslag

• KKC

Jag ska också fria 29/2 :D

Det där med en röd ros som inbjudan var en bra ide, min sambo är hemma och pappaledig nu så det är toppen. Ska även kolla med svärmor att hon kan vara barnvakt. Sen tänkte jag nog gå till en speciell liten restaurant som vi varit på tidigare...

• ingenjörsbruden

Jag har också tänkt att fria den 29/2!! :)

Vi har diskuterat ämnet hemma lite då o då. Det vi har kommit fram till är att vi båda är lite traditionella o tycker att han ska fria......men han får ju aldrig tummarna loss!!!!

Så för ett år sedan gav jag honom lite tidspress.....gör han det inte själv så friar jag på skottdagen 2008!! :)
    Tummen sitter fortfarande där den satt innan....tämligen fast!! :(
    Så nu har jag börjat planera för ett frieri på skottdagen!! :)

Tänker köpa "gammaldags"förlovningsringar som har välvda ovansida.....min sambo beklagar sig nämligen när han råkar ha sin examensring (rak ovansida) på sig när han tvättar sig i ansiktet....ringen "river"!! Fattar inte riktigt hur han lyckas med det men.... :)

Har funderat på att beställa mat ifrån favoritrestaurangen i Malmö o hämta på em. Eller äta ute på en fin restaurang i Lund, tex Grand Hotell eller så.
    Min sambo hatar att stå i centrum så jag misstänker att han inte skulle uppskatta om jag föll ner på knä på restaurangen.....men man kanske kan få ringen placerad i efterrätten eller i ett glas champagne?!

Sedan själva frieriet bollar jag med två tankar om vi äter hemma.....
    Antingen att jag friar mitt ute i motionsspåret under en promenad(sportfantaster båda två o vi går/springer rundan ganska ofta. Motionsspåret ligger jättefint inne i ett naturresarvat!!
    Eller att jag placerar ringen i efterrätten.........

Är ganska nöjd med dessa idéer så här långt....de passar oss! :)

Men mest av allt så hoppas jag att han friar innan dess! Har stora förhoppningar på alla-hjärtans dag för då ska vi äta hummer. (julklapp från Delicard)

Vad säger ni andra som har tänkt fria på skottdagen? Har jag missat något?!

• kanskekanskekanske

Jag funderar på att fria på skottdagen, påhejad av en ny kollega på jobbet.

Vi har varit tillsammans i fem år och han kommer aldrig fria känns det som, medan jag har givit små hintar och försökt förmå honom att förstå att jag så gärna vill.

Ingen av oss vill ha något storslaget, men jag skulle tycka att det var en symbol för att vi ska vara tillsammans. Och så känns det som något jag vill uppleva.

Men jag vet inte hur han reagerar om jag friar. Och jag har ingen aning om hur jag ska göra med någonting för det här är alldeles nytt för mig. Ringar, hur, var, när... puh.

• klarafärdigagå

Kanskekanskekanske - Det här med ringar tycker jag oxå är svårt... skulle vilja ha det när jag friar men vill samtidigt att vi ska välja ihop... LÅneringar är ju ett alternativ, men jag tänkte köpa ringar på nätet så det blir nog svårt ändå... Funderar på att göra egna i papper eller något, mest som en symbol och givetvis bara ha dem när jag gör mitt frieri...

Känns som det är så länge till den 29e, jag vill komma till skott nu....

Ska alla som friar den 29/2 ha detta som sin förlovningsdag? Vi firar 6, 5 år i början av april och jag funderar på om det är en mer romantisk dag... Den 29/2 finns ju inte alla år och det tar ju ett tag att välja ringar å få dem osv... Hur tänker ni andra??

• klarafärdigagå

Saxiquine- det är ju oxå ett bra alternativ... é ju så länge till 29e...

• Helges Älskling

Kul att höra allas planer! :)
    jag hade oxå tänkt fria på skottdagen, och har väl fått goda indikationer på att jag kommer få ett ja..
    Tyvärr har han nog lyckats luska ut hyffsat bra att jag planerar detta, så nu funderar jag på om jag helt fräckt ska ta en annan helg istället. Så förvånad han kommer bli om jag INTE friar på skottdagen liksom *S*
    Jag vill gärna ha ringarna färdiga tills den dag jag frågar. För ska jag vänta på att han ska komma med o välja kommer det dra ut i all evighet.
    Jag hade tänkte mig en hotellnatt, restaurang besök och frieriet i ett bubbelbad vid strax intill tovlslaget så vi kan "fira" förlovningsdag den 1/3 dom andra tre åren när inte skottdagen infaller.
    Min största fundering är annons i tidningen jag vill gärna ha in den dan efter men..vågar man det?? Tänk OM han säger nej..
    Hur gör ni?

• kanskekanskekanske

Hmmm... Planeringen har legat på is här. Velar om jag ska göra det eller inte, för jag frågade senast häromdagen om han ville förlova sig med mig och då sa han "kanske". Men han är seg i besluten också, så jag vet inte vad det betyder.

Hittade ringar häromdagen, men de går inte att ändra i efterhand så jag måste använda något annat och sedan ta med honom till butiken i efterhand och beställa med rätt mått. Puh! Ska köra en egen variant, men jag har inte kommit så långt exakt HUR hela alltet ska gå till.

Plan A är väl att hitta barnvakt och sedan att hitta de där låtsasringarna.

• ingenjörsbruden

Helges Älskling skrev 2008-01-30 18:43:52 följande:

Min största fundering är annons i tidningen jag vill gärna ha in den dan efter men..vågar man det?? Tänk OM han säger nej..Hur gör ni?
    Hoppar annonsen helt.....ev annons i efterhand om sambon vill ha det.....men det tror jag inte.... :)
  • hungran79

jag friade den 16/8-07. kunde inte vänta till skottåret.

Svar på tråden Om tjej ska fria...