• lycklig78

Fredag?

Någon har reagerat på att vi tänkt gifta oss på en fredag? Är detta konstigt?

Men gud va ovanligt, var det någon som sa. Bröllop ska väl alltid va på en lördag?

Jag vet en kompis som gifte sig på en onsdag, och en på en torsdag.

Vad är problemet?

• Svar på tråden Fredag?
  • Paeonia

Vi ska också gifta oss på en fredag. Våran resa avgår på lördag morgon. De var lite tveksamma när vi bokade kyrkan för de har fredagar som begravningsdagar. Men vi bor i en liten församling så det är inte begravning här varje fredag och sommaren brukar tydligen vara lugn. Efter vissa överlägganden så ringde de tillbaka och sa att det gick bra!

Vi har inte skickat ut inbjudningarna än så reaktioner har vi inte fått än....

Paeonia

• Zozo

äh vi gifte oss pa en mandag. det enda är att det naturligtvis blir mer komplicerat fôr gâsterna, som kanske är tvugna att ta semester.

• Kärlek ger näring åt själen

Problemet misstänker jag att gifta sig en vardag är att folk inte alltid kan komma.. Men jag tycker bara det skulle vara lite roligare att göra det lite annorlunda än att köra det traditionella som att gifta sig en lördag

så Kör hårt så länge ni är nöjda

• Krister och Susanna

Själv gifter jag mig nu på fredag. 1 februari. vi fick en del reaktioner och folk undrade varför en fredag och så vidare. Men varför måste alla gifta sig en lördag då? Vi ska ha bröllop för 40 gäster och det va två som jag nu i dagarna har fått veta har fått förhinder men annars har alla tagit ledigt för att komma. Kör du på din fredag! Det kommer bli lyckat!

• Birella

Vi kommer att gifta oss på en måndag
    Vilken veckodag det är spelar väll ingen roll egentligen.

• 8108

många kungligheter har gift sig en fredag!

• Nessan

Fördelen med att gifta sig en fredag är ju att (vanligtvis) kommer då den första bröllopsdagen året därpå infalla på en lördag, så ni kan vara lediga och fira ordentligt!

Men som de andra säger, problemet med en vardag är väl att det kan vara svårare att få kyrkan, för många har fredagar som begravningsdag (vi skulle ha lite rep. på fredagen innan vårt bröllop, men kunde inte få svar förrän samma vecka om det var ok, för det var först då de kunde veta om kyrkan var ledig och utan planerade begravningar.)
    Ett annat problem är ju om gästerna har möjlighet att ta ledigt för att kunna vara med på ert bröllop.

Visst är det lite ovanligare att inte gifta sig en lördag, men absolut inte något fel! Hoppas ni får en bra dag!

Svar på tråden Fredag?