• Kärlek ger näring åt själen

    Fler brudar i Oktober 2008?

    Är det fler än vi som ska gifta sig i Oktober?

    Vi har tittat och det lutar åt den 4 Oktober. Dagen efter vår förlovningsdag hihi

  • Svar på tråden Fler brudar i Oktober 2008?
  • MariaMasse

    10 oktober!!!
    Nu är det officiellt!! Så måste vi bara få iväg riktiga inbjudningskort, men alltså vi har meddelat datumet så att så många som möjligt ska kunna komma.

  • 20talsbruden

    4 oktober!! Kyrkan är bokad..Håller på och försöker bestämma lokal

  • Kärlek ger näring åt själen

    20talsbruden
    Välkommen till det underbara datumet

  • nossan

    stardusty jag ska gifta mig i forskyrka i eskilstuna=)
    närmar sig snabbt nu tycker jag=))

  • annie19

    hej alla..

    och tack stardusty för din "inbjudan"

    ska gifta oss den 25:e och det känns som det går fortare dit än vad jag trodde..men djupa andetag bara så... =)

  • Kärlek ger näring åt själen

    Annie19 hehe jag känner igen det *Skrattar*

  • Stardusty

    Hej tjejer, tipsar om att vi har en aktiv tråd till "oktober"

  • annie19

    ahh..appropå att få panik..nu läste jag i en annan oktobertråd att "folk" ( ursäkta uttrycket ) redan tänkt skicka inbjudan i maj..hmm..jag är helt med på att då slipper jag den tanken mer..men vet själv hur i "sistaminutenaktig" jag är så tänk om jag sen får ringa runt ( eller är det tabu...)i slutet av augusti och kolla så ingen glömt..hmmm..
    hjälp !!
    å ena sidan skönt att "bli av med det" och å andra sidan vet i 17 om jag kommer att kunna slappna av..
    sen har jag ju några som aldrig kan ta beslut.och då flera månader i förväg..eller ska jag då be dom hoppa över..vill inte ha helelr att de bara tror att de kan komma i efterhand..eller är jag för tjurskallig då..
    vad tycker ni tjejer ? ( eller killar är klart oxå välkomna med åsikter )

  • Kärlek ger näring åt själen

    Vi är en av dem som kommer att skicka ut dem i slutet av maj.

    Man kan ju alltid ringa och förhöra sig i slutet av september t ex om de kommer. Det är nog mer till sådana som har svårt för att bestämma sig. Eller som du säger att de glömmer det. Iom vi gifter oss i början av oktober så skicka vi ut dem så pass tidigt för att det kan vara skönt att slippa skicka ut det mitt i semester tiderna. För många är kanske inte hemma då i heller. Därför skickar vi dem innan semestern

    Jag tycker inte du är tjurskallig för har du satt ett OSA så gäller det.. Vi kommer inte att acceptera att folk kommer och anmäler sig EFTER OSA. Då får det vara så.. vi har iofs rätt så bra koll på hur många det är som kommer.

  • Stardusty

    annie19 - jag kommer inte ha gjort klart mina inbjudningar till maj, jag insåg det igår att tiden räcker inte till, helgerna är just nu ett pussel med planteringar av rabatter och blommor, middagar med vänner, renovering av fritidsstuga m.m. Så jag kommer nog skicka dem nån gång i sommar trots allt. Kanske juli/augusti. Hursomhelst så är ju OSA-datumet det viktigaste och det kommer vi nog sätta till mitten/slutet av september (vi gifter oss 18e okt)

  • annie19

    stardusty- skönt att höra =) det där känns igen nu när kvällarna är ljusa och våren är här så är det så mycket annat som ska fixas..för att inte tala om att hinna va med barnen..de tycker liksom inte att jag är nå´vidare spännande när jag sitter och pysslar och planerar..märkligt =)

    kärlek ger..-helt rätt ! jag menar antingen vill folk komma eller så inte..har man inget för sig det datumet så väntar man ju inte på att nåt annat dyker upp heller..och sjukdom kan man ju aldrig veta förrän precis samma dag så.. äh häck väck med oron..huvudsaken m2b dyker upp i tid så.. =) och barnen såklart !

  • Kärlek ger näring åt själen

    annie19 Precis!! Menar jag är mest livrädd för typ tärnan eller vi är dåliga den dagen *Skrattar*

    Jaa menar jag har t ex min mamma som under nästan 2 års tid inte kunnat träffa min m2b pga (hennes ursäkt) att hon jobbar trots att hon vetat om det låångt tidigare och inte behövt sätta upp sig på extra jobb. Så vi sa det att vi bryr oss inte för det är inte vi som får skämmas efteråt över att vi missat något..
    Så jag känner som så att säger folk inget då förväntar jag mig inte att de kommer iheller. .

Svar på tråden Fler brudar i Oktober 2008?