Förlovnings- /bröllopsdatum
Hej!
Hur gjorde ni när ni bestämde dag för förlovning och bröllop?
Tog ni någon årsdag eller bara satt och kollade almanackan?
Hej!
Hur gjorde ni när ni bestämde dag för förlovning och bröllop?
Tog ni någon årsdag eller bara satt och kollade almanackan?
Näh det blev det datum som passade bäst helt enkelt.
Vi förslovade oss på vår 6-årsdag, 1/11-07. Planen från början var att vi skulle gifta oss den 1/11 i år eftersom det är en lördag och det är på höstlovet (vi är lärare). Nu tänkte vi inte på att det är Alla helgonsdag, så vi fick skrota den planen och valde istället 12/7 eftersom vi har sommarlov då.
Förlovat gjorde vi aldrig, men när vi bestämde datum för vigseln så utgick vi från vad för storts bröllop vi ville ha, när och hur och tog ett datum som passade det. Ingen som helst koppling till det datumet. Tycker inte det behövs heller, det datumet blir ju istället något som blir "viktigt".
Vi utgick från årstid och när festlokalen var ledig, vilket råkade bli dagen innan vi firade sju år tillsammans.
nja...vi bara valde då vi ska göra vår utlandsera-det var resan vi valde först o sen att vi gifter oss då på samma gång.
vi förlovade oss på vår 1½-årsdag och kommer att gifta oss 4 år efter att jag frågade chans..allt var/blir den 8e så det har blivit vårt datum.
Vi förlovade oss på vår 5-årsdag, datumet för bröllopet är inte satt ännu, det blir vad som passar oss.
Funderar själv på vilket datum vi ska ta... Intressant att höra hur ni andra tänker... Älskar både maj och augusti!
maj är en bra månad
ja, maj är bra, men vi har en liten idé om var vi ska förlova oss och då behövs värme och så... så det kanske blir juli el augusti iaf.
När jag tänker efter så har både förlovningsdag samt bröllopsdag styrts av resor. Vi har börjat med att boka en resa sen utgått från det.
Det har inte slagit mig förrän nu!
Paeonia
Vi blev ihop 29/11 1997, förlovade oss på vår 6-årsdag 2003 och gifte oss på vår 10-årsdag 2007.
Men det bara blev så, 29/11 2003 var en lördag och för bröllopet valde vi att åka utomlands och då spelar ju inte veckodagen lika stor roll. Hade vi gift oss hem med stor fest så hade vi ju valt en lördag och kanske inte i november.
Nu blir det fest i mars i stället :)
Vi förlovade oss på vår 8-års dag och gifter oss på 9 år och 7 månadersdagen. Det känns ju lite jämt på något sätt ;)
Jag kan erkänna att vi hade stora (invecklade) planer på datum, typ giftermål när vi varit till sammans i 9 år 9 månader och 9 dagar, och förlovning efter 8 år och 8 dagar. Men kom på att det blev för invecklat, för man vill ju skriva det i ringarna, men man vill ju ha datum också, helt klart för långt och invecklat kändes det som. Och sen kunde vi inte hålla oss (ok, mest jag) :D
Vi kommer att förlova oss på min sambos 30-års dag och bröllopsdatumet kommer planeras efter en dag som passar oss hösten-09).
Min sambo friade till mig på en onsdag i september. Han hade bokat en överraskningsresa till Danmark. Ett helt oväntat datum. Bröllop blir det 2/2-08, detta för att vi ville ha ett vinterbröllop och att det passade bra att ta ledigt från jobbet då.
Vi förlovade oss 3 maj, för ärligt talat så var det extrapris på förlovningsringar på guldfynd den månaden (köp stora ringen och få den lilla gratis istället för det vanliga få den lilla för halva priset) och vi hade ändå tänkt att snart förlova oss. Romaantiskt värre! ;)
Så vi gifter oss också i år 3 maj, för då har vi varit förlovade i ett år.
Vi förlovade oss på vår 1-års dag, 1/8 2003. Bröllopet kommer förmodligen att bli i januari - februari 2009 (om jag får välja), bara för at jag vill ha vinterbröllop!
Datum på förlovningen vet jag inte hur m2b valde men datum när vi gifter oss är prick 6mån efter! Precis som vi ville ha det o så passa det med veckodagarna!!!! Måste va ödet....