• Igia

Datum- mammas födelsdag

Hej!

Har en liten fråga som jag tänkte ställa till er...

Lite bakgrund först.

Mina föräldrar förlovade sig på min mammas födelsedag-76. De tänkte gifta sig på hennes födelsedag -79. Nu inföll inte hennes födelsedag en lördag utan de fick ta ngr dgr tidigare.

Nu är det så för att hedra mina föräldrar lite till deras 30 åriga lång äktenskap så funderar vi på att gifta oss på hennes födelsdag 30 år senare.

Jag har inte pratat med min mamma el pappa om detta ännu men vi kommer att göra det för att kolla att det är okej för de och ffa för mamma då då det är hennes dag egentligen.

Vill egentligen bara veta vad ni tycker? Är det okej att göra så här el ska man inte ta någons annans dag?

Nu förtiden så firas ju knappt födelsedagar på den dan man fyller utan då det blir helg...

Tacksam för hjälp!

Kram T

• Svar på tråden Datum- mammas födelsdag
  • Waersta

Vi har ska gifta oss på min morfars födelsedag, men vi frågade honom först om han tyckte att det var ok.

• matildaochniklas

Om det känns okej för er att "dela eran dag" med hennes födelsedag så är det väl helt OK!

• Paeonia

Jag skulle bli jätteglad om våran dotter gifte sig på min födelsedag! Vilken present! (med förutsättning att jag gillar min blivande svärson, haha). Kanske bäst att kolla med henne först om du är osäker.

Paeonia

• Igia

Jag tror att det okej för henne. Tror hon skulle bli glad. Sin blivande svärson gillas starkt. De fick inga egna söner men har fått en nu sa pappa för ngr år sedan så det är nog inga problem :)

tack Paeonia!

• bruden08

Vi valde att inte gifta oss på min mammas födelsedag bara för vi var sådana ego och ville ha den för oss själva Det blev lördagen innan istället. Men det är ju fint om ni gör det för att hedra henne hon uppskattar det säkert.

• lilltjejan

SKULLE JAG GÖRA DET PÅ MIN MORMORS (mer mamma åt mig än min mamma nånsin kommer va) FÖDELSEDAG SÅ SKULLA HON BLI JÄTTEGLAD Å DET DÄR MED ATT HEDRA DERAS ÄKTENSKAP LÅTER JU JÄTTEFINT SÅ TA DU OCH SNACKA MED MAMMSEN

(Råka ha caps intryckt å såg det så sent så ja orka inte ändra)

• Morr

jag skulle önska att få gifta mig på min farmors födelsedag då min födelsedag råkade bli den dag hon gifte sig på x antal år tidigare, plus att hennes födelsedag infaller exakt 3 månader efter våran årsdag.. hon finns dock inte i livet längre, men för mig skulle det betyda mycket, synd bara att inte min sambo är av samma åsikt.. han vill att vi ska få vårt eget datum så att säga..

men jag tycker inte att ni ska gifta er då för att _hedra_ dina föräldrars äktenskap, känner att det ändå måste bli ni som händelsen är till för... men jag tycker absolut att ni kan gifta er på din mammas födelsedag om det känns fint!

• EllaM

Jag tycker att det är en jättefin idé! Men tänk också på att era dagar för alltid kommer att krocka. Fyller din mamma jämnt får ni kanske skjuta på att fira er bröllopsdag etc... Jag personligen skulle nog välja en "egen" dag, men det måste ni känna vad som känns bäst för er (och din mamma förstås)!

• Igia

Tackar så mkt för allt!
    Tror det kan bli vår dag även om den är mammas. Jag känner att det skulle vara lite "coolt" att gifta mig 30 år efter mina föräldrar :)

Svar på tråden Datum- mammas födelsdag