• Waersta

Calligraphen

Var inne där nu och såg till min förtjusning att de nu har "Pussklockorna" även i guld, därimot hittade jag inte ettiketterna i guld, men det är ett annat problem.
    Prövade att lägga in lite grejer i varukorgen och då ser jag att frakten ligger på 175:-!!
    Det måste ju finnas någon annanstans? Billigare alltså.
    Var flera grejer som jag ville ha därifrån, toastmaster klockan, placeringskortshållarna bla.

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1018365&PPC=61292

• Svar på tråden Calligraphen
  • Nessan

Såna "pussklockor" borde man kunna göra själv väl? Köpa klockor och band och sedan skriva ut fina etiketter.

Annars är det väl vanligt att brudparet pussas då gästerna klingar i glasen med besticken.

• Waersta

tyvärr, det hade de inte..

Humlanekerö skrev 2008-01-11 22:13:59 följande:
    hmm..kolla brollopsbubblor.se och dromtorget.se,de kanske har!
  • Waersta

Jag vet att de brukar slå i glasen.. men jag vill så gärna ha de här klockorna. Vart finns det sånna klockor att köpa?

Nessan skrev 2008-01-11 22:15:30 följande:
    Såna "pussklockor" borde man kunna göra själv väl? Köpa klockor och band och sedan skriva ut fina etiketter. Annars är det väl vanligt att brudparet pussas då gästerna klingar i glasen med besticken.
  • Humlanekerö

attans..jag tänkte själv beställa vita ballonger,askar,bubblor mm..och tänket samla på tex calligraphen så man slipper massa frakt från olika leverantörer..men 175 för litegrann låter mkt..

• Waersta

Precis så tänkte jag med.. 100kr det hade varit ok, men 175kr nja.. det är för mycket helt enkelt.

Humlanekerö skrev 2008-01-11 22:17:31 följande:
    attans..jag tänkte själv beställa vita ballonger,askar,bubblor mm..och tänket samla på tex calligraphen så man slipper massa frakt från olika leverantörer..men 175 för litegrann låter mkt..
  • Humlanekerö

mmm..förstår precis!

• Nessan

På panduro tex. Kostar från 40 kr för 10 st. Gå in på pandurs hemsida, under hobby->klockor & bjällror finner du endel!

• Ullrika

Tackar Nessan! Jag har varit inne på panduro och letat t.o.m. sökt på både bjällra och klocka utan resultat... jaja nu vet jag att dom har i alla fall :).

Nessan skrev 2008-01-11 22:20:08 följande:
    På panduro tex. Kostar från 40 kr för 10 st. Gå in på pandurs hemsida, under hobby->klockor & bjällror finner du endel!
  • starbelle83

jag får 80:- i frakt och exp. avgift... Kan det bero på för vilken summa man beställer kanske?
    För övrigt så har dom mycket skojiga grejer, men jag försöker sätta en gräns på just smådetaljer... :)

• Pingi

Kolla det sista julpyntet, jag hittade jättesöta guldfärgade klockor för 7kr för 6st som jag tänkte sätta på små egenskrivan etiketter.

• Waersta

Nu när jag la in lite mer i varukorgen så blev det faktiskt bara 80kr i frakt. Ska nog beställa där iaf.

• Kärlek08

Nu kanske ni redan beställt från Calligraphen och jag kan ju vara ruskigt sent ute och jag vet inte var ni bor men här kommer ett tips ändå: det är bröllopsmässa på grand hotel i sthlm i helgen och C är en av utställarna inte vet jag om man kan köpa ngt av dem där... utan porto!

• Waersta

Smart! Jag ska på bröllopsmässsan när den är i Örebro.. men då kanske inte de är där. Tack för tipset iaf!!

• Kärlek08

Sök på bröllopsmässa+ örebro så finns det säkert ngn hemsida med lista på utställare... har dock svårt att tro att de inte skulle vara där...

• Akvavit

Ser ut som de på Panduro inte är såna som låter när man skakar dem? Kan ju vara värt att kolla dem i verkligheten innan man beställer.
    Annars finns en variant på Something Blue i Danmark. Så vitt jag förstår kostar frakten 100 DKK, ca 125 kr.
    www.somethingblue.dk/shop/product_info.php&products_id=761&osCsid=49caebd0ee732e4ddfd3586724759778

Fast det kanske inte blir billigare i slutänden

Svar på tråden Calligraphen