• Atsa

Är det konstigt att varken ha tärna eller marskalk?

Vi har diskuterat fram och tillbaka hur vi ska ha det med tärna och marskalk. Vi har kommit fram till att antingen vill vi ha både och eller ingen. Min sambo har en barndomskompis som säkert gärna skulle vilja vara marskalk, men jag har ingen som jag känner är sådär riktigt klockren som tärna. Så nu funderar vi på att skrida nerför altargången, bara vi. Är det lustigt att ha det så? Någon mer som tänkt göra eller har gjort så???

• Svar på tråden Är det konstigt att varken ha tärna eller marskalk?
  • Troll-P

Näh, det tycker inte jag är konstigt.

• jelikr

Vi ska inte heller ha varken tärna eller marskalk och kommer att skrida nerför altargången själva.
    Ev. om de vill får våra pojkar 5 och 7,5 år går före , tjejen som bara är 1 år då får nog sitta på bänken...

• JoM08

Vi ska inte heller ha det..tycker inte alls att det känns konstigt?!

• matildaochniklas

Vi ska inte heller ha några tärnor eller marsalkar, ganska skönt att få vara bara vi i rampljuset ;)

• pandis2405

Vi ska inte heller ha några, jag känner som du, jag har inga klockrena tärnor. Jag har ett tjejgäng, men kan inte ha alla dem med och kan inte välja en eller två heller.

• 20080802

Vi har (nästan) bestämt oss för att ha tärna och marskalk trots att jag inte tänkte så från början. Ja tror dock vi gör så att de båda får vänta på oss där framme så att vi får rampljuset för oss själva! Läste här på BT att det är vanligt att göra så om man bara har en av varje. Synpunkter?

• Malva m 3

Nää inget konstigt alls. Tycker att man bestämmer helt själv hur man vill ha det

Vi ska inte heller ha några tärnor eller mashalker utan ha alla våra 3 barn 7, 5 och 1 år då som brudnäbbar istället, det känns bäst för oss..

• Nymåne

Om det inte känns konstigt för er spelar det väl ingen roll vad andra tycker? Det är er dag och ni ska ha det som ni vill!

• 080628

Vi hade precis samma situation med en självklar marskalk men inte lika självklar tärna, så vi bestämde oss för att vara utan helt. Vårt enda sällskap blir mina underbara brorsbarn som brudnäbbar...

Svar på tråden Är det konstigt att varken ha tärna eller marskalk?