• summer­69
    Äldre 10 Jan 15:56
    17672 visningar
    11 svar
    11
    17672

    Tips för bröllop på Gotland

    Hejsan!
    Vi planerar ett litet hemligt bröllop på Gotland i Maj. Är det någon som vill ge lite tips ang. boende, borgerlig vigsel, fotograf, hår och make-up .... mm
    Ni som har erfarenhet med bröllop på Gotland och ni som också planerar .... hör gärna av er! Vore kul att höra hur ni gör!
    Ha det bra och tack på förehand för hjälpen!

  • Svar på tråden Tips för bröllop på Gotland
  • Fenixx
    Äldre 10 Jan 16:02
    #1

    har också lite samma funderingar, och blir intressant och se om du får några bra svar här inne.

  • sommar­fru08
    Äldre 10 Jan 17:20
    #2

    Det finns ett helt underbart litet kapell som heter Kovik precis vid havet. Tillhör Gotlands fiskerimuseum. Ligger nära Visby och Klintehamn.

    sanda-gotland.net/Kovik.htm

    Vi har bokat detta, kostar ingenting men dom tar gärna emot ett litet bidrag.

    Vi kommer att bo och äta bröllopsmeny på Warfsholms pensionat, jättemysigt. Finns antingen dubbelrum eller stugor vid havet att hyra. www.warfsholm.se

    Prästen är bokad genom Sanda församling, vilket detta område tillhör.

    Om detta är intressant så får du fråga mera.....

  • Jennie­carlss­on
    Äldre 10 Jan 20:50
    #3

    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2588569.html

    här är en superbra tråd med en massa blivande gotlandsbrudar=)

  • Blivan­de fru petter­sson
    Äldre 10 Jan 20:53
    #4

    Letar också efter framförallt frisör. Bor på Gotland så det borde vara enklare för mig än för en del andra, men icke.
    Var in på Sax - och kam, men de gör inte provuppsättningar innan och det vill jag gärna ha.

  • Jennie­carlss­on
    Äldre 10 Jan 21:07
    #5

    Jag får hjälp av en väns mamma som är frisör med håret=). Kommer att åka ner helgen efter påsk och då ska hon göra en provuppsättning. Det måste man ju nästan ha så att man vet hur man kommer se ut på den viktigaste dagen i livet=). Vi bor i sthlm men m2b kommer från Gotland.

  • Blivan­de fru petter­sson
    Äldre 10 Jan 21:10
    #6

    Jennie: Vad kostar en sminkning på MakeUpstore?

  • Jennie­carlss­on
    Äldre 11 Jan 05:40
    #7

    Blivande fru pettersson skrev 2008-01-10 21:10:01 följande:


    Jennie: Vad kostar en sminkning på MakeUpstore?
    495:- och då får du handla produkter för samma värde=)
  • summer­69
    Äldre 11 Jan 11:38
    #8

    Tack för alla tips hittils!!
    Är det någon som vet en bra fotograf på Gotland (I Visby?)

  • PennyJ­enny
    Äldre 11 Jan 12:27
    #9

    Fotograf: Leander fotograf, vi hade han och var supernöjda med våra bilder. Helt i vår stil.

    Hår och make-up: Gjorde mitt på Salong Blå på Adelsgatan. Trevligt och bra. Men de har inget brudrum så vitt jag vet och vi var flera brudar på den lördagen så det blev inte någon så här mysig och intim känsla, men det var inte jag ute efter heller så det var lugnt.

  • Blivan­de fru petter­sson
    Äldre 12 Jan 19:23
    #10

    PennyJenny: fick du göra en provuppsättning först? Och vad kostade det?

  • summer­69
    Äldre 12 Jan 20:13
    #11

    Nu har vi bokat datum för vigseln. Den 16. maj blir det! Gud vad spännande! Vi gifter oss i Lusthuset i Botaniska Trädgården. Hotell och flygbiljetterna är bokade, såsom fotografen Leander! ....
    Tack för alla tips och kom gärna med mera bra förslag!

Svar på tråden Tips för bröllop på Gotland