Någon som gjort kort med tapet?
Hej tänkte kolla om någon gjort egna inbjudningar och tackkort med hjälp av tapet? Tyckte det lät som en kul idé..
Eller har ni några andra förslag?
Hej tänkte kolla om någon gjort egna inbjudningar och tackkort med hjälp av tapet? Tyckte det lät som en kul idé..
Eller har ni några andra förslag?
Nej, funderade oxå på ngt sådant, tyckte oxå det lät kul. det blir ju verkligen eget då man väljer tapet själv hihi. låter skumt.
jag tänkte ngt tjockare ark och sedan en tapetrand påklistrat på det. eller?
Jag har gjort det. Bild (på prototypen) finns i mitt galleri Här finns en bra tråd om det. www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m2526868.html
Mitt råd är att prototypa tills man har en inbjudan som är 100% färdig som man är nöjd med. Jag skippade vissa steg på slutet för jag tror inte att de skulle bjuda på problem och det fick jag ångra. T.ex. så färgade texten på inbjudan av sig på insidan av kortet när jag pressade dem, så då var det bara att rata de korten. Som tur var var det bara tre stycken innan jag upptäckte det. Val av lim är också en viktig punkt för att det ska bli bra
detordarsig
Toppen, tack för sidan... synd bara att den försvann. Varför stängdes den ner?
Tyvärr är det så att trådarna bara är öppna för svar i tre månader, så den tidsgränsen har passerat. Det är möjligt att det finns någon fortsättningstråd som jag missat. Det är därför det finns en massa trådar som heter del 2, del 3 osv.
Min kompis gjorde det! Och efter att ha lyssnat på hennes panik, så är mitt tips: kolla att tapeten inte rullar och kladdar! Min kompis var tvungen att först klistra tapeten på ett styvt papper och sedan använda det till kort. Blev tjockt och förstås dyrare i porto.... välj tapet noga och lycka till!
Ja, det är inte lätt, det är helt klart. Jag kommer att använda resten av min tapet till festprogrammen, så relativt billigt det nog i slutänden. Men jag är inte säker på att jag fattat samma beslut igen faktiskt. Det var en del frustrerande problem längs vägen och tyvärr har jag inte haft den tid att avsätta som jag trott.
kan tipsa om en sida
www.gratisbio.se/
Där kan man registrera sig gratis, göra saker som är gratis eller i samband med att man beställer vissa saker från nätet gå via denna sida, så samlar man poäng man sedan kan växla in mot presentkort från 300-700 :- , där man själv får välja var det ska gälla (visserligen bara på vissa affärer och så, men det är många att välja mellan)...
Tack vare detta kommer vi bland annat kunna göra våra inbjudningskort och tackkort (exklusive bild) helt gratis...