Så ledsen jag blir!
Vi ska gifta oss nu på försommaren, än är inte inbjuningarna skickade men de flesta som vi ska bjuda på bröllopet vet om vilket datum vi bokat. Om alla kommer blir vi runt 95 personer.
I går fick vi reda på att min systerdotter (19 år) som vi står väldigt nära och har en väldigt speciell kontakt med hade bokat in en resa och kommer därför att missa vårat bröllop! Hon var jätteledsen över det och trodde när hon och hennes vänner bokat resan att vi skulle gifta oss veckan efter.
Men är det inte bättre att kolla upp först?? Min syster och hennes familj är underbara och vi umgås mycket men de är verkliga slarvar, kommer ofta sent till tillställningar, glömmer saker osv. Allt kretsar liksom kring dom själva.
Min M2B föreslog att vi skulle skjuta upp bröllopet en vecka... !!!! ABSOLUT INTE tycker jag. Alla andra då, som nu säkert redan bokat in datumet?! Dessutom är lokalen och prästen bokade, de skulle iofs inte vara något problem att byta men jag tycker att det är min systerdotter som får boka om sin resa i så fall. Jag vill ju egentligen inget hellre än att hon ska komma, det skulle betyda så mycket för mig och min sambo.
Åh jag blir så arg och ledsen...
Hur skulle ni ha gjort?