• 3Maj08

Vigselprogram, hur görn ni med psalmtexterna?

Jag har tänkt göra en halv A-4 stående sida av vigselprogrammet.

Hur gör ni?
    Skrirer ni in textern på psalmera eller får de läsa de i bibeln?

Jag har gjort en layout men tycker det blev för mycket text men ska hem o finslipa lite...

• Svar på tråden Vigselprogram, hur görn ni med psalmtexterna?
  • Astriden

Vi skall skriva in psalmtexterna i häftet.

Men textern till psalmera finns inte i bibeln....?
    Psalmböcker dock, men kan va skönt att slippa dem..

• 3Maj08

Haha, ja jag är lite snurrig idag tror jag

• Nessan

Vi hade med texterna i vigselprogrammet, så att gästerna skulle slippa få både en psalmbok och ett program då de kom till kyrkan. Men har man ont om plats eller så i programmet och måste använda psalmböcker kan man ju göra så att man placerar ut ett antal psalmböcker i bänkarna redan innan.

• september22

Vi skrev med psalmtexterna och bönen. Kändes lite fånigt med ett vigselprogram annars, psalmerna står ju på tavlan liksom.

• 3Maj08

Ja jag ska ha psalmerna med men får inte till d riktigt

• Nessan

Hur har du försökt hittills? Är det många verser ni har?
    Kanske kan du skriva vers 1 och 2 brevid varandra och sedan 3 och 4 under de två första? Det borde ju spara lite plats jämfört med att ha alla på rad under varandra. Sen kan du ju psalmverserna i ett annat typsnitt (mindre sådant) och mindre textstorlek, så kanske det inte ser så plottrigt ut.

• 3Maj08

Jag får med allt men det är bara det att jag ska göra som ett stående A4 men bara halva. Tycker det är svårt att få till det bea men det är bara 2 psalmer som vi vill ha.. nu vte jag inte om man kanske måste ha fler?

• Nessan

Om ni vigs i svenska kyrkan av en präst brukar de säga att det är 2-3 psalmer som gäller enligt deras vigselordning, så 2 borde ju vara ok då.

• tågjäntan

2 Psalmer är minimum säger prästerna. SEdan får man ha fler om man vill.

• EdLi

Vi kommer få ett ganska stort vigsel program på två vikta A4, vi skriver med på psalmtexter och solosångstexter.

• Fru Annika Lind

Vi hade det, var jätte fint!! Lägger in bild på vårt, som vi hade, senare ikväll på min blogg.

Gå gärna in där och kika

www.nogg.se/annikaochmats

Svar på tråden Vigselprogram, hur görn ni med psalmtexterna?