• mirre07

Frieri den 29/2?

Hmmm. Vet ej om jag ska fria då eller.... Vi förlovade oss för 5 år sedan men jag tog av mej ringen för ca 2 då det hände en sak, och den har inte åkt på än. Sambon tog av sin när han märkte att min inte skulle komma på men nu har han haft den på ett tag. Omständigt vi har det iallafall bra, har barn, stort hus massa djur mm. Har väl hoppats på att han skulle fria men det lär han nog inte, är feg men vill nog gifta sej.
    Mitt dilemma är nog att jag är för stolt. Skulle vilja få det överstökat men, men....
    Några tips?

• Svar på tråden Frieri den 29/2?
  • gustafmatilda

Jag tycker absolut att du kan fria! Med tanke på att du var den som tog av ringen först kan det vara så att han inte 'vågat' ta det steget, även om han nu velat.

Fundera på om du vill göra en stor grej av det, åka iväg över helgen eller en dagsutflykt, eller om du vill överraska honom en morgon i sängen.

Om han nu är medveten om att du är så stolt av dig kommer han nog att uppskatta ditt frieri ännu mer, för den fina uppoffringen av din egen stolthet.

Kör på tjejen! Berätta hur det gått! =)

• stavfellet

ja om du vet att du vill är det ju en bra dag att göra det på!

• Karis Annelie

Kan du itne göra nån rolig grej av det?
    Kanske överaska han endast iklädd hans favotfotbollslags matchtröja och sen ha ringen i munnen så han får den i sin mun när han kysser dig?
    jag vet inte, men just för det blir lite som "andra gången gilt" för förlovningen, så känns det som att man kan göra det ltie mer skojigt liksom

• Kakan Mascha

Tycker också att du kan fria!
    Som någon tidigare skrev, han kanske inte vågar eftersom du tog av dig ringern först och inte har tagit på den igen (?). Han vill nog att du ska ta nästa steg, då han har visat sitt tycke om dig iom att han tog på sig ringen igen!

Och något lite skojigare vore väl trevligt.. En kompis till mig "bakade" in hans ring i en chokladpralin (som de gjorde själva) och sedan fick han ta en bit och då märkte han ringen.
    Eller en mysig middag bara med lite gott vin och en barnvakt?

• mirre07

Tack för tipsen! Men hur övervinner man den i mitt fall oövervinnerlig ståltheten?

• gustafmatilda

Du bestämmer dig för att stoltheten inte ska vinna den här gången! Och ser det inte som ett nederlag utan en seger i er relation! =)

• Karis Annelie

Tycker du kan va stolt över att du vågar ta ansvar för ditt förhållande såpass mycekt att du avgör när du vill fria, och itne går och väntar som ett fån "bara för man ska".
    En modern medveten kvinna väntar inte på att saker ska ramla i ens knä, man ser själv till att fixa det man vill ha vet du

Svar på tråden Frieri den 29/2?