Restaurang för förlovning/Sthlm
Vi ska byta ringar om 2 veckor ;D Har bokat hotell nära centralen men inte hittat restaurang att gå till
Har ni tips på mysig/romantisk och bra mat?
Spelar inte så stor roll om den är dyr - bara den är prisvärd
Vi ska byta ringar om 2 veckor ;D Har bokat hotell nära centralen men inte hittat restaurang att gå till
Har ni tips på mysig/romantisk och bra mat?
Spelar inte så stor roll om den är dyr - bara den är prisvärd
Det beror väl på vad ni tycker om för mat och så. Vi förlovade oss på en medeltidsrestaurang i gamla stan. Jag tror den heter sjätte tunnan. De hade fantastisk mat och mijön var annorlunda och mysig. Men det är ju beroende på vad man gillar. Har ni kollat på stockholm.se www.stockholmtown.com/templates/CategoryList____6700.aspx Lycka till med letandet efter den perfekta restaurangen och grattis till förlovningen!
Tack för tipset
Vi vill nog ha ett lugnare ställe än Sjätte tunnan - men vilken rolig restaurang! Dit få rvi gå en annan gång!!!
Svårt att söka restauranger på nätet då man inte varit där...
Någon mer med tips?
Alla Melker Anderssons restauranger är bra!
För en lite lyxigare känsla rekommenderar jag "Restaurangen" på Oxtorgsgatan (precis vid Hötorget) Där väljer man 3, 5 eller 7 smårätter. (5 rätter kostar 495 kr) och får en grym matupplevelse. Elegant restaurang med grym service.
Meny: www.restaurangentm.com/upload/pdf/Svensk%20meny.pdf
Hemsida: www.restaurangentm.com/
Grill långt upp på Drottninggatan är oxå fint och serverar grillad mat i alla möjliga varianter. Varmt, ombonat, mcyekt blommor och levande ljus. Dock så brann det där för ett tag sen och jag vet inte när de öppnar igen.
Han har öven öppnat en ny restaurang i Gamla Stan som ser supermysig ut, Le Rouge. www.lerouge.se/ Har dock inte ätit där själv.
SEr nu att 5 rätter kostar 400 kr
TAck snälla ska genast kolla in Restaurangen!
Grill brann ner i höstas vet jag...
Restaurangen får det bli!
Stort tack för tipsen
Åh Restaurangen var ett bra tips! Det ska jag ha i bakfickan då det är dags för restaurangbesök i Sthlm.
Men jag måste erkänna att jag inte riktigt fattade det där med att välja 5 smaker, som då blir som en 2-rätters middag??!
Restaurang 1900. Ska väl vara bra?
Kolla aos.se
Där har jag fått mångat tips
Nessan:
Man väljer smårätter. Om man tex tar 4 smårätter och en efterätt så är det ungefär lika mycket mat som en två-rätters, menar de.
Dock tycker jag man blir proppmätt på 5 och skulle snarare jämföra det med en 3-rätters.
sanneb: Kul att kunna va till nån nytta Hoppas ni får en trevlig kväll. Deras drinkar är såååå goda! Sen skadede det ju inte att vi upptäckte sist när vi kom hem att de glömt ta betalt för alla drinkar samt hälften av vinet. Hihihi.
Absolut är AOS en bra sida.
Går ju även att söka eventuell catering på den sidan. Fylla i vad man tänkt sig för mat, pris, antal personer så skickas offert från dem olika ställena till en.
Lycka till.
Förresten, glömde tipsa om våran absoluta favorit restaurang..
Firade vår förlovning där också.
www.bockholmen.com/index.php
klicka på bockholmen, underbart ställe.
Inte så stort så bordsbokning är nästan obligatoriskt.
Åh, vad bockholmen verkade fint! Vi ska gifta oss maj 2009 och letar ett fint ställe att ha liten, privat och intim vigsel på, gärna med möjlighet till middag på samma ställe med inte nödvändigt. De här verkade ju kunna erbjuda en helhetslösning även fast vi bara blir totalt 10 personer. Ska nog höra av mig till dem!
asch då Restaurangen var helt fullbokat!
så nu behöver jag mer tips...
De bidde en italiensk restaurang som heter Mancini...
har ngn varit på den?
Ha vilken tur - vi lyckades få ett bord på Restaurangen trots allt!
Kul! Enjoy!