• Fia81

Pappa fyller 50 år

Hej! Jag behöver hjälp! I februari fyller min älskade pappa 50 år. En stor dag både för mig och för honom. Men nu är jag i en mindre kris, jag har bestämt mig för att hålla tal och nu kan jag inte skriva. Min pappa är jätte duktig så jag brukar alltid ta hjälp av honom men det går ju inte nu. Snälla finns det någon som är duktig på att skriva som har lust att hjälpa mig att i alla fall komma igång. Jag har lite saker som jag vill ha med men annars kan det vara rent allmänna känslor för pappa. Tusen tack!

• Svar på tråden Pappa fyller 50 år
  • Strawberryhoney

Ta upp allt som känns bra från att du varit liten tills nutid. Roliga minnen till småskämt om dina tonårsbravader...saker pappa gjort som är kul....osv. Inte så att man behöver skämmas såklart men få fram det spontana. Roliga.Bra med honom och få honom att känna sig bäst helt enkelt och rörd. Jättesvårt jag vet men jag tror du vet hur jag menar. Du får allt sätta dig och fundera genom hans och ert liv. Kanske hans nån släkting kan bidra med något från hans barndom osv?

• viktualia

Ett klassiskt tal till någon kan läggas upp så här:

Inledning:
    "jag vill hylla min pappa...bla bla bla" ... genom att berätta om några av hans egenskaper..

egenskap 1 - händig
    kort historia med roliga poänger

egenskap 2 - omtänksam

egenskap 3 - komisk

Slutligen vill jag tacka min älskade pappa för att du är egenskap 1, egenskap 2 och egenskap 3 - vilket förgyller min tillvaro och gör mig till en stolt dotter till dig.

Avslut variant 1: Skål för pappa

Avslut variant 2: Ett fyrfaldigt leve, han leve.. osv

Avslut variant 3: Jag föreslår att vi sjunger för pappa "Valfri sång" plus sedan: avslut variant 2

• Strawberryhoney
    viktualia skrev 2008-01-05 17:42:01 följande:
    Ett klassiskt tal till någon kan läggas upp så här:Inledning:"jag vill hylla min pappa...bla bla bla" ... genom att berätta om några av hans egenskaper.. egenskap 1 - händigkort historia med roliga poängeregenskap 2 - omtänksamkort historia med roliga poängeregenskap 3 - komiskkort historia med roliga poängerSlutligen vill jag tacka min älskade pappa för att du är egenskap 1, egenskap 2 och egenskap 3 - vilket förgyller min tillvaro och gör mig till en stolt dotter till dig.Avslut variant 1: Skål för pappaAvslut variant 2: Ett fyrfaldigt leve, han leve.. osvAvslut variant 3: Jag föreslår att vi sjunger för pappa "Valfri sång" plus sedan: avslut variant 2
    duktigt formulerat Tänk om min hjärna skulle vara lika effektiv att förklara i text
Svar på tråden Pappa fyller 50 år