Hur får man bådas föräldrar att känna sig likvärdiga angående den ekonomiska hjälpen, trots att de inte bidrar med samma summa?
Vi ska gifta oss i Augusti och hade räknat ut en budget där vi båda skulle lägga en summa pengar. Vi hade tänkta alla kostnader själva. Sedan kommer föräldrarna och är jätte gulliga och vil hjälpa till, men förutsättningarna är något olika. Hans föräldrar vill bidra med runt 10 000, medan min pappa vill dubbla vår utgångsbudget för att vi ska kunna få det lite finare. Vi är såååå tacksamma, och ville inte att någon skulle behöva känna att de var tvugna att hjälpa till. Men de vill väldigt gärna, och min pappa kommer bli mycket ledsen om han inte får hjälpa till, jag t.o.m. förhandlade ner summan som han ville hjälpa till med. Hur ska man berätta detta för svärmor och svärfar utan att de känner sig dumma för att de inte lägger samma summa, och förklara för dem att de inte måste göra det heller? Jag vill att alla ska bli glada och nöjda i den mån det går, och att alla känner sig likvärdiga i sin ekonomiska insats. Min svärmor kommer från en släkt som tidigare inte haft så mycket pengar, medan min far kommer från en släkt där man slår på stort när det är någon liknande. Hjälp??????