• Malva m 3

Bara vi som gifter oss en vardag ??

Har inte fått tag i kyrkan ännu och börjar att få lite små panik över att alla här verkar välja en lördag eller annan helgdag. Sker det inga vigslar i veckorna ??

Vi hade ju tänkt att gifta oss en måndag, under sommaren så alla är ändå lediga, men präserna kanske har annat för sig i veckorna och inte viger folk en måndag em/kväll ??

• Svar på tråden Bara vi som gifter oss en vardag ??
  • Kjell Präst

De flesta präster har lediga måndagar. När vigslar kan ske varierar från församling till församling, det är ju inte bara prästen som ska tjänstgöra utan även musiker och vaktmästare. Men själv har jag haft flera vigslar på vardagar, så visst är det möjligt rent generellt.

• avil

vi ska gifta oss borgeligt en måndag.Det är i alla fall inga problem......
    Du måste ju prata m den präst som ska viga er,men de BORDE gå med på det.Om de bara har möjlighet!

• Nanna3000

Vi gifter oss på en måndag

• Brollop15juli

vi gifter oss en tisdag, efter att fått förklarat att vi menar allvar med att gifta oss en sådan dag och inte en lördag...

• Zozo

Vi gifte oss en mandag mitt i sommaren, borgerligt. Tänk bara pa att alla INTE är lediga..

• Skottdagen2008

vi gifter oss kyrkligt på en fesdag, ni kan ju gissa vilken dag

• Birella

Vi ska gifta oss på en måndag i vår :)

• sussa84

Vi gifter oss också kyrkligt en fredag. 8/8

• smaragd prinsessa

Vi gifter oss den 29 feb -08 och det är en fredag. Många av våra gäster har lyft på ögonbrynen och kommenterat och varför vi inte lägger det på helgen.
    Alla våra gäster kommer minst från 30 mils avstånd och då vill vi ha möjlighet att träffa dem mer än på själva bröllopsdagen. Dagen efter vigseln har vi i stället valt att träffas för lite kaffe o fika och mer på en "normal & ledig" nivå. De som vill passa på att umgås med oss då utav de inbjudna kan dyka upp men ingen är tvungen att dyka upp.

• Silva79

Planerar att gifta oss på en torsdag, det är dock inte spikat ännu. Det blir isf 5 Juni och den 6:e är ju en helgdag.

• Silva79

Vi ska gifta oss borgerligt glömde jag säga...

• Äntligen är det min tur

Vi gifter oss borgligt en fredag ( 2dagar så det forsätter på lördagen )
    Det blir 080808!

• rosmas

också borgligt en fredag, 080815!

• Eva Marianne

De flesta borgeliga vigslarna sker på fredagseftermiddagarna, oftare än på helgen. Men givetvis har inte borgeligt/kyrkligt egentligen något med saken att göra så länge man får det bröllopet som är var och ens högsta dröm.
    Vi gifte oss (borgeligt) på en fredag för det var mer "vår" veckodag och därför var det just den dagen vi skulle bli ett, även på pappret.
    En vän till mig gifte sig (kyrkligt) på en tisdag för det var deras 10-års förlovningsdag. Självklart var det därför viktigare för dem med datumet än veckodagen.

• Nanna3000

de flesta gifter sig en helgdag av den enkla annledninga att det är praktiskt. De flesta har ju lediga helger, och det verkar vara ganska få förunnat att kunna ta ledigt som man vill en dag eller två (fler om man gör som vi och gifter oss på annan ort). Bry dig inte om vilken dag det är, huvudsaken är att ni gillar den.

Svar på tråden Bara vi som gifter oss en vardag ??