• B & S

Hobbys tillsammans?

Vi försöker hitta nya saker man kan göra ihop och kanske inte kostar jätte mycket så som dykning med all utrustning mm. hehehe....

Vad gör ni med era partners?

Vi har testat lite saker men kommer inte på några nya direkt så behöver lite tisp för att liva upp lite igen...hahaha låter som i sängen men jag menar mer utomhus eller på nån plats.

Vi ska börja simma/vattengym ihop men längre än så kom vi inte.
    Han behöver komma bort från WoW/andra data spel(suck! hahaha) och jag behöver mer stimulans för hjärnan och ev kroppen med då jag har whiplash skador.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hobbys tillsammans?
  • Kaffemoster

Min man och jag går på upptäcksfärder med våra kameror. Vi är båda foto intresserade. Fast det kostar ju lite ...

• Kakan Mascha

Vi spelar golf båda två (tur det eftersom det tar så mycket tid!!) och så springer vi tillsammans! Annars är ölprovning en gemensam "hobby".. =)
    Boule, bowling? Det är skoj men kanske lite dyrt i längden..
    Någon dans också är skoj! vi provade Lindy-hopp för ett tag sedan, det var vrekligen jätte roligt!
    Nu vill vi testa någon annan, folkdans eller så kanske.

• Fröken förväntan

Jag och min m2b tränar på Friskis ihop, promenerar, plockar svamp/bär när det är säsong, åker på loppisar och auktioner, kollar på film, dricker latte , går på konserter eller teater(när pengar finns), åker på cykelutflykter eller små biläventyr och kollar in en ny stad, spelar spel (Carcassonne är kul på två)...

...om man har lite pengar över så finns det ju massor av roliga kurser på medborgarskolan eller folkuniversitetet...kanske kan man hitta en gemensam kurs som båda vill gå

• Tooticki

Bra ställen att promenera i Göteborgsområdet är: Amundön, Sandsjöbacka, Sisjön & Oxsjön, Delsjön, Svartemosse, Hisingsparken (bra på vinterhalvåret för de har elljusspår), Slottskogen, Änggårdsbergen.

Sjöfartsmuséet, Världskulturmuséet, Konstmuséet, Naturhistoriska förtjänar alla ett besök.

• B & S

jo som sagt jag har vart på alla dessa museer....försökt tjöta till mig Universeum trotts det nästan uppfattas som äventrys land för dem yngre.

• Tooticki

Men om ni ska utforska alla stigar på de ställen jag nämnde har ni att göra för ett tag framöver.

Universeum är absolut värt ett besök, planera dock in en heldag för det är mycket att se och dyrt inträde så man vill gärna hinna med allt.

• Lilla My

Om ni är musikintresserade kanske ni skulle kunna börja i en kör tillsammans? (Låter jättepräktigt, jag vet....). Kostar oftast bara någon hundralapp per termin om ens det. Nackdelen är väl att det kan vara svårt att binda upp sig på en tid varje vecka.

• Zozo

Vi har heller inga gemensamma hobbies just.. vi spelar WoW *rodnar*, reser, ser pa film och umgås med kompisar tillsammans. Annars fotograferar och programmerar han medans jag läser och går pa sprakkurs...

• B & S

ZOZO

HAHAHAHAHA asså har du också en sådan hemma! en programerare! och ja jo tyvärr har jag precis lärt mig vad WoW e och han är helt obsessed med det nu!
    Själv är jag inte så förtjust i spela dataspel, playstation etc så jag sa att om han tänker fortsätta med att spela det och betala varje månad så vill jag ha en ny tatuering! HAHAHAHAHA...förhandla förhandla! ;)

Tack alla som gett tips om det ena och andra! Hade nog inte kunnat levt utan Tvn ifs samt jag gillar att kunna uppdatera mig med levande bilder av nyheterna istl för kortfilmer på nätet samt kopplingen från käääära COMHEM är inte det bästa jämt så litar inte på kopplingen. Tydl kunde vi bara välja mellan skräp och skräp koppling i detta hus?!

Vi kommer def att gå till Universeum och det är ju kul om man är där längre tid också, nästan annan värld och kanske äter nåt med.Tydligen hade inte han vart med till Nat. museet så kanske tar en sväng dit med.

Ang ställen som man kunde promenera även på vintern i GBG så får jag DEF! kolla på kartan för jag har bara har vart i Slottskogen och Svartemossen...dem andra hade jag bara hört om/sett på karta och andra aldrig ens hört om trotts 11år här.

• Tooticki

Vad det gäller Sandsjöbacka så är det ett stort område och kollar man på kartan kan det vara lite otydligt vart det är bäst att gå på men mitt tips är att åka till Billdals muslimska kyrkogård och fortsätta en bit bort, där finns många fina leder.

• Zozo

B&S.. Näe, jag gillar INGA andra dataspel men det här blev jag töntigt nog fast med. Vi försöker dock ransonera tv/datortid, i synnerhet som vi bada sitter vid datorn hela dagarna pa jobb. Men sa här i vitertider blir det klart mer än annars... Hmm, maste ta tag i det där.. man är bara inte sa sugen pa att ga ut i det här vädret..

• Skottdagen2008

Min m2b har sagt upp WOW:en nu för han kände inte att han längre hade tid med heltidsjobb i annan stad och vår son på 2 år. Just nu känns det som att den mesta tiden går åt till bröllopsplanering eller att jobba ikapp på jobbet då vår son varit ganska krasslig denna höst. Annars gör vi inte så mycket tillsamman när det gäller hobbies utan känner att vi ändå umgås då vi är tillsammans hela familjen om det sedan är matlagningen eller städningen eller hälsa på vänner. nä en ytterligare hobby hinns hjelt enkelt inte med. vill vi göra något tvåsammen går vi på bio och en nice restaurang eller bowlar, ja vad som helst.

• Karis Annelie

Vi har filmer som gemensamt intresse. Så det blir iaf några filmer i veckan ibland mer ibland mindre, beroende på tid... Finns planer på biorumsbygge, det kommer bli naaajs man ska vårda sina gemensamma intressen
    Annars vet jag inte om vi ahr sååå mkt. Nu renoverar vi och inreder huset, så det är väl lite det då...

• LadyM

Vi gillar att bowla och att skjuta luftgevär/luftpistol. Sen har vi turen att ha mycket gemensamma intressen..vi gillar att gå på konserter, se på film, träffa våra vänner osv..

• Maria2009

Vi renoverar vårt nyinköpta hus! Än så länge utan gräl... Annars brukar vi åka på bilturer rätt ofta, bara åka runt och kolla lite. Ikväll har vi t ex varit på Varvsberget här i Övik och bara slunkit in och ätit lite efterrätt :) Billig söndagslyx!

Laga mat är också en hit, vi försöker prova minst ett nytt recept varje vecka och kan tillbringa flera timmar i köket på helgerna.

• Sommaren2008

Det här hjälper nog inte men jag och m2b spelar ett online-spel tillsammans (samma typ av spel som WoW). Det är faktiskt den aktivitet vi gör mest ihop.

• trampetroll

Okey, det här är kanske inte en hobby men jag och min kille går regelbundet ut och äter. Vi tycker att för oss är det kanon att kunna sitta och prata, dricka lite vin och öl. Det behöver inte bli jättedyrt om man väljer ett bra ställe. Det bästa med det är att man verkligen måse prata, öppna sig för varandra i lugn och ro för du har ingen tv i bakgrunden att koncentrera dig på liksom
    Detta för oss närmare, det är väldigt givande och kul och samtidigt gott! (om du väljer något bra från menyn menar jag)

• B & S

jo det borde ju vara prefekt! man bestämmer en vis dag så går man ut helt enkelt och inget annat. :D

Svar på tråden Hobbys tillsammans?