• minney

Hjälp!! Mina fina inbjudningskort :-(

Hjälp!

Jag har kämpat och kämpat med mina inbjudningskort och idag var jag äntligen klar med inlagan som skulle limmas fast på insidan! Köpte ett lim som de antällda rekomederade i en papperhandel. Power Pritt heter det (universalt limstift). Det blev inte alls bra! Provade på flera st men det bara knölar sig och blit inte alls bra! jag som trodde jag skulle bli klar idag!! Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Hjälp!! Mina fina inbjudningskort :-(
  • Ann242

Vi köpte dubbelhäftande limremsor på Panduro. Kommer i en liten plastsak som du "kör över" det som du vill limma på och sedan bara sätter dit. Funkade fantastiskt bra. Prova det!

• MaddeW

Vi tog ganska smala dubbelhäftande tejp från panduro. Blev toppenbra!

• 080705

Jag tog transparenta fästkuddar från Panduro. Hur bra som helst och syntes inte heller igenom den transparenta inlagan.

• Tus

Jag använder dubbelhäftande tejp och det blir jätte bra. Slätt och snyggt.

• Offis

Precis som 080705 använde vi transparenta fästkuddar, både till dekorationen som vi fäste på framsidan och till inlagan. Blev kanonbra och inga fula "bubblor" pga av vått lim.

Köpte först vita kuddar, men eftersom vårt inlagepapper var så pass tunt syntes kuddarna igenom, så jag rekomenderar absolut de transparenta

Lycka till!

• Bellanote

testade först med lim och det vart veckigt och för vått så och inte alls snyggt. sen köpte jag sånt dubbelhäftande tejp som finns på typ rulle som man bara kör. det vart mycket bättre ocj blir inte alls något fult..

• bumblebee jonis

Pritt roller tror jag det heter limmet som kommer i en liten "maskin" typ sådan som man kan köpa tipex i. Man kör den över pappretochs en är det bara att fästa. Smidigt

• Barret

Jag rekomenderar också dubbelhäftande tejp. Vill man spara några kronor kan man köpa tejpen på Biltema. En stor rulle för inte alls mycket pengar.. Går att klippa till bitar i precis vilken storlek man vill.

Lycka till.

• Pärlplattan II

Jag använder antingen Pritt roller som bumblebee eller så kör jag med spraylim, det tycker jag är väldigt praktiskt, beror lite på hur pass precist det behöver vara..

• bruden08

Jag använde vanligt limstift som jag "lånade" från jobbet Det funkade kanonbra men det finns ju olika sorter på limstift tråkigt att det inte blev bra för dig

Svar på tråden Hjälp!! Mina fina inbjudningskort :-(