• Skottdagen2008

Tips på framsida till vigselprogram

Önskar tips och idéer till vår framsida på vigselprogrammet. Det ser så trist ut med bara namnen. vi måste nämligen göra minst 70 st programoch kommer att satsa på festprogrammen som vi gör lite mer avancerade, men vigselprogrammen blir bara enkla vita A4 blad ihop vikta.

Hur kan framsidan se trevligare ut?

• Svar på tråden Tips på framsida till vigselprogram
  • EdLi

Hur såg inbjudningskorten ut?? Gjorde ni dem själva?? Går det göra festprogrammen i liknande stil?? Jag tänkte ta tag i det problemet nästa vecka. Vill att det skall likna inbjudningskorten.

• Skottdagen2008

Festprogrammen ska vi ha vanliga A4 billiga vanliga skrivpapper fast den har ju en "pärm" av svart hårdare papper som det är ett rött crepeliknande vinrött band runt om och runt det ytterligare ett svart sidenband som man måste knyta upp för att öppna själva programmet. Det kostar ganska mycket att göra 72 st då varje blad inuti också kostar så vi ville inte göra likadant med vigselprogrammet utan bara ha 2 st A4 vikta på mitten varav den ena är själva framsidan och de andra innehållet.

• EdLi

Oj, blandade ihop fest- och vigselprogrammet. Vigselprogrammet skall vi också ha lite enklare med bara två vikat A4 sidor. Namn, datum och någon bild?? Kanske på kyrkan?? Eller vill du ha mer avanserat?

• Skottdagen2008

Har hittat en riktigt gammal bild på kyrkan från typ 1700-talet. Det är en målad bild. Tänkte om man bara kunde ha den som en sorts "vattenstämpel" å så skriver vi bara namn och datum ovanför detta??

• EdLi

Låter bra, så skall vi nog också göra, finns bilder på vår kyrka på svenskakyrkans hemsida som man kan använda till vigselprogrammet. Tror det räcker med det och namn + datum.

• Skottdagen2008

Har kommit på en till riktigt rolig idé. Vi har en scanner så jag tänkte istället för att ha en sorts färdig monogram men hela förnamnet som de flesta med olika typsnitter så kan jag skriva mitt namn och signatur som jag brukar och han sitt namn så scannar vi in det och lägger det som en sorts "monogram". Vad tycks?

• minney

Jag hittade en jätte fin stämpel som det står " i nöd och lust" på, den tyckte jag passade för vårt vigselblad!

Svar på tråden Tips på framsida till vigselprogram