• Mirri

    Bröllop 2/8 2008 anyone? Del 2

    Den förra tråden har stängts för kommentarer men det var en trevlig tråd tycker jag och hoppas att fler vill fortsätta här Det brukar ju vara TS som forsätter och uppdaterar med en ny tråd men det verkar inte komma någon så nu tog jag saken i egna händer och hoppas ingen tar illa upp
    Så... hur går det för er? 2/8 2008 närmar sig med stormsteg! Ser fram mot fler spännande konversationer

  • Svar på tråden Bröllop 2/8 2008 anyone? Del 2
  • MrsErnie

    Ohh Yes jag hittade den nya tråden! Tog en liten stund!

    Vi har äntligen bestämt lokal, och även hotell för bröllopsnatten. Måste bestämma mig för klänningen nu snart också... Jag är helt inställd på den ena en dag men nästa är det tvärtemot. Hade ni svårt att välja klänning?

  • happyme

    Hej!

    Vi ska också gifta oss den 2 aug 2008!
    Vart ska ni andra gifta er och hur långt har ni kommit i planeringen? För oss blir det i Varberg och planeringen rullar på...senaste är att bestman är tillfrågad och klar :)
    Ringde ett band tidigare idag...återkommer om hur det går med det =)

    Ha de!!

  • MrsWelch

    Ok, nu har jag med hittat hit (tack GME )

    Gott nytt ar pa er alla!

    NU ska jag borja riktigt med alla detaljer, ville vanta tills efter jul&nyar hade jag bestamt. Och sa klart sa borjar jag nya aret med stress, roligt va? Men det ska nog ga bra, kanns som det ar saaaaaa mycket jag (vi) maste gora nu bara...
    Ar ni andra fardiga med era inbjudningar och vigsel och festprogram? Det ar min fokus pa just nu, och jag tycker det ar sa svart, speciellt nar det maste vara 2sprakigt...

  • Mirri

    Jag instämmer med MrsWelch och säger Gott nytt år och passar på att tillägga: Åååååå vad kul att jag inte är ensam längre!

    Angående hur planeringen fortskrider kan jag konstatera: Inte Vi borde vara klara med inbjudan men det är vi inte för vi väntar fortfarande på besked om hur det blir med festlokalen om vi ska gå på andrahandsvalet som är bokat eller om vi kan få den finare...
    Festprogram är jag inte ens i närheten av än
    Vad gäller klänning har jag kapitulerat och insett att om jag vill ha något jag gillar får jag designa den själv. Så innan jul satt jag mig ned med en vän som är illustratör och efter att ha censurerat några av hans mer vågade förslag (som skulle gett min gamla mormor en hjärtattack )har jag kommit fram med fyra olika alternativ. Jag har också hittat en sömmerska men inte pratat med henne än. Ska ringa i morgon och förhoppningsvis boka tid för att diskutera skisser, mönster, tyger osv. Spännande!!!

  • GME76   080802

    Åh va spännande Mirri!!
    Vi är inte klara med inbjudningarna (som som tur är bara behöver vara på ett språk ). Tänkte klippa o klistra under januari (texten är utprintad redan) och sen ska det knytas band. Ska nog hinnas klart .
    Festprogrammet ska min syster som är en av toastmastrarna få göra. Kör ett dubbelvikt kartongark runt med ngt målat på framsidan. Vad mer...Jo vigselförrättaren är bokad idag.
    Väntar med spänning på att sömmerskan ska höra av sig med en provsömnad (eller vad det kallas). Hon har fått tyget och skulle försöka klippa till det innan februari när alla studentklänningar börjar göras.
    Men nu ska jag måla taket i sonens rum. Måste ju renovera huset lite också haha.

  • sommarbrud 080802

    Nu hittade jag tråden igen... Men de som skriver i min tråd får väldigt gärna fortsätta där med.

  • sommarbrud 080802

    Japp det blir det.. men trevligt det med tycker jag!

  • Mirri

    Hittade också din tråd Steffis. Som sagt, dubbeltråd gör ju inget, det blir ju bara ännu fler idéer

    Jag pratade med min sömmerska här om dagen och hon är helt fantastisk! Vi bläddrade igenom typ hundra tidningar och det känns jätte tryggt att det är hon som syr för vi tycker om precis samma kläder så jag vet att frångår hon mina skisser blir det säkert jätte bra ändå Dagen efter träffades vi på stan och köpte lite tyger men det största inköpet av tyg är kvar att göra. De hade ingen taft i rätt färg inne. Men det var bra att få titta lite på tyger och höra hennes åsikter om hur de kommer falla och vad som är bra till att drapera osv. Härligt med ett proffs som har full koll!

Svar på tråden Bröllop 2/8 2008 anyone? Del 2