Mrs Marley: Ang smoothies...varför kör du inte smoothie utan youghurt? MYCKET GODARE!!
Tex. banan, äpple, frusna hallon + juice...eller apelsin, banan, passionsfrukt, frusna jordgubbar och ananas. MUMS!!
vi kör det på kontoret morgon och em och vårt glassätande denna sommar minskade med typ 99% eftersom sötsuget försvinner helt. Vi har typ 30 varianter som vi kör beroende på fruktsäsong. Min kollega har börjat må bättre och kan komma tidigare till jobbet eftersom hon mår tokilla av frukost så då blir detta hennes frukost.
Jag äter gröt på morognen efter en 30min promenad med samobn o hunden, men jag är uppe ganska tidigt så det passar mig oxå med "second-breakfast" eftersom jag annars gärna småäter något innan lunchen.
Mina tips för vikten är annars att lägga in ett eller två extra motionspass varje vecka utan att belöna sig för det, inte tänka -oj nu gick jag 5km så nu kan jag ta en kaka till kaffet...jag vet det är assvårt att hinna med men det går om man bara vill! Jag går 3-10km per dag, håller ridlektioner och bär hinder samt rider själv några dagar i vecka. Jag äter väldigt nyttigt och så men har gått upp 5-7kg sen jag slutade rida 5ggr i veckan, så jag var tvungen att vända den trenden....och sen att se till att äta sig mätt på rätt saker. Jag har minskat mina matlådor något och sen lagt till någon form av bönor till maten...jag satsar på "djurvarianten" om man ger häst/gris etc. mer protein än energi så går det inte att få dem tjockare eftersom det går åt för mycket energi för att bryta ner energin....fast för att det ska funka på människor får man ju verkligen dra ner på allt socker först...annars finns det ju energi att bryta ner allt och då fastnar det ju oxå...=)....jag har iallafall tappat 3kg under hösten..innan bröllopet ska det bli 3 till