• Allt på en gång

    Nyfödd + Bröllop

    Jag och min fästman har så svårt att bestämma oss för hur vi ska göra.
    Det är nämligen så att han friade till mig för ca 6 månader sedan och vi bestämde då att det skulle bli ett sommarbröllop -08.
    Vi ringde och bokade kyrka sista lördagen i Juni.
    Men nu är fallet detta. I september blev jag gravid och bäbisen är beräknad till i sluet på Maj.
    Vi ringde och avbokade kyrkan eftersom att det kändes lite väl spännande att ha bröllopet så nära inpå förlossningen.

    Nu kan vi inte bestämma oss för om vi ska ta bröllopet senare på sommaren eller vänta till nästa sommar.
    Vi vill ju så gärna gifta oss NU!! Vi vill inte vänta :)
    Till saken hör oxå att vi misstänker att många av våra vänner kommer att gifta sig nästa sommar.(-09) Så vi skulle vilja göra det -08 istället.

    Men hur bär man sig åt med ett bröllop och en kanske 2 månader gammal bäbis. Vi kan ju inte lämna bort han/hon till någon.

    Hur skulle ni ha gjort? Vi behöver råd...
    En tanke vi har är att slå ihop dop och bröllop.. Men då blir det ju inte riktigt bara "vår" dag.

  • Svar på tråden Nyfödd + Bröllop
  • Gumman81

    God fortsättning på er.

    Jag hade nog gift mig i slutet av juli början på augusti eller i september. Man kan få en fin dag även då.
    För min del så hade jag inte gift mig och haft dop samtidigt för som du säger är det inte er dag.
    Jag har varit på ett sådant dop och bröllop och jag tyckte det var trevligt så men han fick ingen direkt dop dag.

    Själv skla vi gifta oss i september -08 och jag är juinte gravid men vi försöker och har gjort det ett bra tag så varje gång min mens inte komme rhoppas jag att det är ett plus men ändå inte för jag vill ju inte vara gravid på min bröllopsdag.
    Jag hade nog varit glad ändå om jag skulle bli gravid.

    Jag hoppas att ni löser det.
    Lycka till.

    Kram

  • BlivandeFruJohansson

    Vi fick barn i mars och skulle gift oss den 30 juni, men flyttade bröllopet toll 08 istället. Ville ha en riktig dopdag och bröllopsdag. Sen ville vi inte ha ett bröllop me en så liten..

  • Mrs Marley

    Jag hadde flyttat fram det till September. Hittat en duktig tjej som hade kunnat agera lite barnvakt till bebben under kvällen. Det blir trots allt vad man gör det till.... dvs det kan bli hur bra som helst!!
    Som dom andra hade jag inte haft kombinerat dop och bröllop

  • Allt på en gång

    Ja vi är nog inne på att ta det i Augusti då det fortfarande kan vara fina sommardagar.
    Dopet får vi ta lite senare :) Har ändå en jääätte stor dopklänning så det gör inget om bäbisen inte är så liten.

    jisses.. Nu fick jag pirr i magen. Tänk, jag ska gifta mig OCH bli mamma inom några månader till sommaren :)

Svar på tråden Nyfödd + Bröllop