• Turturduvor

Vad kostar bröllopssviter per natt?

Hej alla glada,

Jag heter Mattias och ska gifta mig i Maj nästa år (pingstafton). Då jag och min blivande hustru är i full gång med planeringen inför vår stora dag undrar vi följande:

Vad ungefär kostar det per natt att hyra en bröllopssvit?

Tacksam för varje svar vi kan få.

• Svar på tråden Vad kostar bröllopssviter per natt?
  • Hedebris

1495kr per person betalat vi för de lux bröllopspaketet på hotell duxiana

• bruden08

Vi betalr 2205 kr för svit med bröllopspaketet på frimis i Linköping

• Brollop15juli

Pris beror väldigt mycket på orten.
    Sedan vilken typ av svit, finns olika på vissa ställen.
    Vad som ska ingå. Och ibland spelar även säsong in, vilken beläggning som är.

• hummledummle

Vi kommer betala 1500:- Och så tog min sambo en massa tillval som tex blommor, godis, chanpange, men mera... och det klart det kostar ju extra.. Lycka till

• Pingi

Vi betalar 2400 för stora bröllopssviten på ullvhällshergård då fins både öppenspis och bubbelbadkar plus då campange,choklad osv

• Tooticki

Vi betalar 2700 kr för en egen sjöstuga på Hällsnäs (strax utanför Göteborg centrum), då ingår champagne, blommor, fruktfat och praliner samt frukost dagen efter.

• minney

Vi betalar 2700kr för vår svit, då ingår fruktfat, choklad och mousserande. Sedan får vi en extra natt gratis då vi bokade bröllopsfesten hos dom ( Vadstena Klosterhotel)

• Humlanekerö

På Diplomat i Sthlm finns ju flera olika sorters sviter med olika utsikt mm..Därav prisskillnaden tror jag.

• Humlanekerö

Vi själva bokade Crystal Plaza med jacuzzi på rummet samt mousserande vin och frukost,betalar 2295:-!

• Brollop15juli

Humlan; ja precis och är flera hotell i stan som har det.
    Tror dock det är ganska vanligt.
    Juniorsviter, Presidentsviter osv..

• Humlanekerö
    Brollop15juli skrev 2008-01-21 18:35:42 följande:
    Humlan; ja precis och är flera hotell i stan som har det.Tror dock det är ganska vanligt.Juniorsviter, Presidentsviter osv..
    Ja det tror jag oxå!Vi klurade först oxå på Diplomat..då den varianten för 3300-nånting..Tyckte det räckte för EN natt..
    Vart spenderar ni er natt om ni planerar i detta nu?
  • Waersta

Jag har precis skrivit till hotellen och frågat, ena stället tog 1995:-/natt andra stället 3995:-/natt, men då ingick allt typ!

Selmapaketet:

Ni bor i en av våra vackra etagesviter där Ni har en egen jacuzzi,
    När ni kommer till rummet så har vi förberett med champagne och ett ostfat samt
    Lite choklad.
    Ni har tillgång till varsin morgonrock och även tofflor,morgonrockarna behåller ni
    Vid avresa som ett minne från oss
    Vi tänder ljus och gör det riktigt romantiskt för Er
    En bukett med blommor ingår även.
    Frukost på rummet ingår och ni har Sviten fram till kl 15.00 dagen efter

3995:-/natt

Elinpaketet:

Ni bor i en av våra vackra etagesviter där ni har en egen jacuzzi.
    Vid Er ankomst väntar en flaska Mousserande vin samt ett fruktfat på Er
    Och även lite choklad.
    Ni har tillgång till morgonrockar och tofflor.
    Vi tänder ljus i hela sviten och gör det riktigt romantiskt för Er.
    Blommor ingår.
    Frukost på rummet ingår och Ni har sviten fram till kl 15.00 dagen efter.

2995:-/natt

Om ni inte önskar boka något av paketen men ändå önskar bo i svit
    Så är priserna 1780:-/natt eller 1560:-/natt beroendes på vilken svit ni väljer.
    Utchek är då 12.00 och en frukostbuffé ingår.

Här på Elite erbjuder vi ett Bröllopspaket. I paketet ingår att vi dekorerar rummet
    med blommor, en flaska mousserande vin, belgisk choklad och badrockar. Paketet finns
    i tre prisklasser;
    Deluxrum: 1335:-
    Junior svit: 1535:-
    Svit: 1935:- (Endast två kvar det aktuella datumet!)

• Brollop15juli

Vi vet inte i dagsläget..
    Fick mail idag om att våran svit ska renoveras och det är försenat och vi inte kommer att kunna bo där då.
    Så just nu känns det riktigt surt.
    Var väldigt nöjd, nu e jag mest besviken.

• KazoLoz

Bokat in oss ett par dagar pa ett av riddar rummen pa medeltidshotellet i Visby. Tror det gick pa ca 3200 kr/natten.

Men, man gifter sig bara en gang!

Kxxx

• 23augusti2008

vart ligger det duxiana hotellet? tänkte själva boka pâ duxiana i lund men visste inte att de hade bröllopspaket. Vad ingâr dâ?

Hedebris skrev 2008-01-20 13:40:47 följande:
    1495kr per person betalat vi för de lux bröllopspaketet på hotell duxiana
  • KazoLoz

Tror duxiana hotellet ligger i Malmo...finns det ett i >Lund oxa? det i Malmo ligger nara stationen o sangarna ser urskona ut!

kx

• starchick

Vi betalar 1390 kr för oss båda.Då får vi champagne, jordgubbar,choklad och bklommor på rummet och dagen efter behöver vi inte checka ut förrän 16,00

Svar på tråden Vad kostar bröllopssviter per natt?