• Tjoffsan

Brudnäbb, tärna och sånt...

Vi har inte tänkt oss några tärnor, bestmen, vittnen eller något sådant på vårt bröllop, men en praktisk tanke har slagit mig, hur gör man med buketten när man byter ringar? Lägger man den på altarringen då eller?

Jag har också funderat på en sak. Jag har en syster som har två barn, en son och en dotter. Dottern är äldst och är mitt gudbarn. Jag har funderat på att fråga henne om att bli min näbb, men "måste" jag då fråga sonen också? För att det inte ska bli olika behandling av dem? Jag förstår att detta kanske bara är en fråga om tycke och smak, men jag vill veta Vad tycker ni?

• Svar på tråden Brudnäbb, tärna och sånt...
  • Äntligen dax!

Jag la min bukett på altarringen... Vår lilla näbb (dottern) hade fullt upp med sin egen lilla bukett, samt en påse med ring i - så buketten hade hon inte fixat ålla...

• tattar-Emma

Är det inte ER näbb? ;)

Beroende på hur gammal pojken är kanske han känner sig åsidosatt. Beroende på hur gammal flickan är kanske hon känner sig tryggare om de är två. Jag skulle ha frågat båda om de är gamla nog. Främst för att det verkar lite konstigt att välja bort ena - så känner jag iaf. Du är släkt med båda och det smäller högre än att vara gudförälder tycker jag.

• MaddeW

Min tärna får hålla min bukett.
    Näbbarnas föräldrar är tillfrågade om barnen vill vara med, men det beror ju förstås på om deras resp barnvakter vill vara med i kyrkan (då festen är barnfri) Har frågat mina syskons och min blivandes syskons alla barn! (alla eller ingen...)

Lycka till!

• Suniz

Jag håller med tattar-Emma. Det kan vara tryggt för flickan att ha med lillebror fram också.

Svar på tråden Brudnäbb, tärna och sånt...