• Blomsterbrud

4 dagar till avslöjande..Nån mer?

i år blir julen nåt extra, vi ska avslöja bröllopet för släkten...
    Vad pirrit det känns, men väntar och väntar.
    Nån mer som ska släppa bombem på julafton?

• Svar på tråden 4 dagar till avslöjande..Nån mer?
  • Fröken Figo

Vi gjorde det i somras när en stor del av släkten var samlad (mormor och kusiner osv) och det var sååå kul!! De grät och skrattade om vartannat. Vi drack champagne och pratade gamla barnminnen och att "tänk att lilla fröken figo ska gifta sig"...

Lycka till & njut av stunden! Jättefint att göra det på julafton, gud vad mysigt

• Jen82

Det låter som att detta kan bli bra.
    Eftersom jag e nervös över att berätta detta.
    iofs tror jag inte att pappa lär gilla iden.

• Joji

Mina föräldrar vet redan om det, men vi ska berätta det för min bror och syster och deras familjer på julafton! Mina syster och brorsdöttrar, som är 18 år, kommer att bli sååå glada, de säger alltid att det vore så kul att få gå på bröllop!

Tror mamma kommer att vara den som blir mest lättad över att vi berättar, hon har tyckt att det varit svårt att inte försäga sig till mina syskon, hahaha!

• Jen82

Nu e det snart dax att berätta.
    Oj vad nervös jag är inför detta.
    Får ta de lagom till pappa ska iväg till jobbet.
    Så han hinner tänka lite utan att behöva tjata det med mig.
    God Jul på er.
    Imorgon åker jag/vi till mamma o pappa o brorsan.
    Kan inte sitta här på pappas dator för han vet ju inget förrän på julafton.
    KRAM på er

• BeachBride

Eftersom vi gifter oss imorgon(Julafton) pa Nya Zeeland sa slapps bomben dar hemma ocksa, de ska fa en julklapp av oss dar det star att vi gift oss.

• lillapinglan

Vi förlovar oss ikväll... Även om inte datum för bröllop är bestämt blir det inom en absolut snar framtid, så joo lite avslöjande blir det nog från vår sida imorgon med!

• Blomsterbrud
    BeachBride skrev 2007-12-23 08:56:55 följande:
    Eftersom vi gifter oss imorgon(Julafton) pa Nya Zeeland sa slapps bomben dar hemma ocksa, de ska fa en julklapp av oss dar det star att vi gift oss.
    Åh vad härligt, grattis grattis...
  • Blomsterbrud

en riktigt god jul på er nu och lycka till med era avslöjanden

• Jen82

Nu har vi berättat för mina föräldrar och våran granne!
    De blev jätteschockade.
    Men nu helt plötsligt ska vi ändra våra planer efter vad de vill.
    Nej de tror jag inte att vi gör men vi får se.
    M5bs föräldrar måste veta innan vi bestämmer mera.
    Hur gick de för er andra?

• tonårsmorsa

Jag skickade som sagt paket till mamma i torsdags. Hade ju tänkt att hon skulle öppna det på julafton, men min nyfikna mamma kunde inte hålla sig när posten kom så hon öppnade redan i fredags. Sen ringde hon inte utan det var jag som ringde fredag kväll för att jag kom på att risken fanns att hon skulle öppna med en gång, men det hade hon då redan gjort. Hon sa inget speciellt utan jag försökte öppna samtalet. Hade väl förväntat mig ett grattis eller nåt sånt. "Vad kul" lyckades hon ändå klämma fram. Vi ska dit nu i veckan så jag förväntar mig att hon gratulerar lite mer när vi väl kommer.

Sen på julafton hade vi då förberett 4 champagneflaskor med vårt monogram och bröllopsdatum. (Hade lindat in de i folie så det syntes vad det var.) Det var de sista paketen vid julklappsutdelningen. Pappa och svärmor satt och pratade. Fick säga till flera gånger att det var meningen att de skulle öppna. Sambon fick säga till sin syster att vänta för att de andra skulle hinna med. Ja så öppnade de då och svärmor tittade på flaskan "Vad fin" och ställde ner i sin julklappspåse. "Hallå, vakna!" Hur trög får man vara? Tur att svägerskan var med för annars hade väl våra föräldrar fortfarande inte fattat.

Men efter lite förklaringar och intygan att vi faktiskt ska gifta oss blev de i alla fall glada!!!

• tonårsmorsa

Ja och sen var det förstås pappa som började tjata om att sambon måste lära sig wienervals. Så jobbigt att han inte kan fatta att vi inte kommer dansa det utan att det blir något helt annat. Men det är ju 10 månader kvar, så förhoppningsvis hinner vi få honom att förstå att det är vårt upplägg som gäller.

• Blomsterbrud

Ja du tonårsmorsa det gick inte alldeles lysande för mig heller, folk fattade noll.
    Trots att vi efter charader läste telegramet två gånger.
    Mina bröder samt den enes sambo blev jätteglada och kramade om oss.
    Svärföräldrarna mumlade att de var tur de fick veta det nu, de hade planerat att vara på semester då.
    Min farmor som tjatat som F-n sa, ja vi får hoppas att man lever då.
    Mamma mumlade om veckodagar och datum men inte ens ett grattis och mormor sa inget.
    Kändes som årets fiasko.
    När de skulle åka hem var i alla fall farmor jätteglad och svärföraldrarna var oxå glada men mor och mormor sa inget, mor bara att hon kopplade långsamt.
    Men det är bäst för dem att de börjar se lite glada ut annars drar jag tillbaka inbjuda, det ska vara äkta glädje den dagen annars kvittar det, släkt eller ej...

• tonårsmorsa

Har lagt in en bild på våra champagneflaskor i mitt galleri. Tycker själv att budskapet är ganska uppenbart, men tydligen inte för alla

• aka79

hahaha... ja vad ska man säga?
    Man skulle ju kunna tro att ens föräldrar åtminstonde skulle bli glada? =))
    Kanske det blev chocken som tog över? Eller så var det väntat?

Det kommer hur som haver att bli alldeles underbara dagar för er mina vänner!! Lycka till med fortsatta planeringen!

ps: Champangeflaskan var klockren!!

• tonårsmorsa

aka79
    Svärmor trodde att det var namnet på champagnen som stod på etiketten.

Men när poletten väl föll ner blev de i alla fall glada.

• Blomsterbrud

Eller oxå behöver släkten gå på charmkurs...
    De har ju till dagen innan bröllopet på sig annars får de vackert stanna hemma

• Nikajo

Vår pjäs satt som en smäck iallafall! Vi fick applåder igen, och svärfar fällde tårar av glädje. Svärmor och min svägerska var lite chockade och tysta tror jag, men kramade om oss iallafall.

• Blomsterbrud

Nikajo
    Vad härligt att höra et avslöjandet gått bra för en del i alla fall

• tofflisar

Hej alla! För oss gick det bra med avslöjandet på jul! Alla blev glada och skålade.. de sjöng till och med "ja må de leva" *s* lite fel låt men ändå..

Svar på tråden 4 dagar till avslöjande..Nån mer?