• 3Maj08

Betala tärnans klänning?

Jasg har hittat en klännig till min tärna som kostar 1000:- Kan jag föreslå följande åt henne:

1. Jag betalar hela klänningen och hon får låna den och jag kan då sen sälja den vidare.

2. Vi delar på klänningen och betalar 500:- var och hon får behålla den.

Kan man göra så tycker ni?

• Svar på tråden Betala tärnans klänning?
  • sussa84

Absolut! låter mycket smidigt.
    Men jag för min del kommer stå för hela tärnans klädsel och vi kommer även stå för bestmanens kläder. För oss känns det bäst att göra så.

• Pumpkin

Ja absolut, då har hon ju två val och får känna efter själv

Vi kommer dock inte betala ett öre av tärnans klänning, men det gör man som man vill med. Men jag tycker att det är viktigt att veta att man inte måste eller förväntas betala tärnans klädsel.

• Suniz

Tycker absolut det låter rimligt med båda alternativen.
    Vi kommer dock inte att betala varken tärnornas eller bestmans kläder... Däremot har vi betalt brudnnäbbarnas klänningar.

• Syrran79

Bra med valmöjliget. Vi står för tärnans och best mans och brudnäbbens kläder.

• Hofsan

Låter bra. Vi har gjort som förslag 2....

• Snitte- 5/7-2008

Vaaaanligast är ju att tärnan betalar själv för att det är en ära att vara tärna men det gör man ju som man villl

• Stimpen

Vi hade tänkt göra som nr.2, men hittade en så pass billig klännings så vi betalade hela! Blir hennes present från oss för att hon hjälper till så mkt runt omkring och på bröllopet :)

• tolonta

Låter som bra förslag båda två.

Jag kommer nog erbjuda klädbidrag till tärnan och marsalken, för att jag ska få med och bestämma litet

• 2008-08-09

Vi kommer att stå för de speciella tillbehören som vår tärna och bestman behöver. Bestman har redan en svart kostym, så vi kommer att fixa coursage och en lila slips. Tärnan har införskaffat sin svarta klänning själv, så vi står för ett brett, lila sidenband som hon ska ha runt midjan samt hennes bukett.

• CarroZa

Hej
    Att ge henne valmöjlighet är bra.
    Vi har valt att säga att vi står för kläderna för både tärna och bestman.
    Det är ju lite med hur man har satt sin budget på också.

• Catchie

Eftersom det är min lillasyster som ska vara tärna, och hon är arbetslös och min "lillasyss" så betelar jag hennes klänning och hon får behålla den.

• lycklig78

Så har jag med tänkt att göra!

• Nymåne

Det låter bra! Vi betalar tärnans klänning eftersom vi hade åsikter om färgen. Som tur är gillade hon våra förslag!!!

• Callelin

Att få rollen som tärna är ett hedersuppdrag och det skulle aldrig falla mig in att betala hennes kläder, jag har sagt ungefär vad jag tycker skulle passa sen får hon köpa den själv, det enda jag betalar för henne är sminkösen på morgonen.

• generalskan

Etersom min blivande man är tärnans pappa så betalar vi hennes klänning + att jag syr den, Marskalkens kläder ska hans pappa köpa(hoppas jag! har inte så bra kontakt med mitt X) Bestmannens kläde vet vi inte just nu vem som ska betala det löser sig.

• niklasbivandefru

min mamma kommer att sy upp tärn klänningarna. Men en fråga.. vad ska er bestmen ha på sig?? har han lika käder som brudgummen?

• generalskan

Våran bestman och vår marskalk ska inte ha samma som brudgummen utan mörka byxor vita skjortor och rött i halsen och blommor på fickan som min kompis ska göra.

• niklasbivandefru

tack för tipset :)

Svar på tråden Betala tärnans klänning?