• Suniz

    Stämpel med eget monogram

    Vet någon er om det finns någonstanns som man kan göra en stämpel med sitt egna monogram på??

    Finns det annars något annat sätt att få sitt monogram på pappret så att säga... ? (Utan att behöva skriva ut det på datan, och sen klistra pappret på det andra pappret)

    Tack på förhand för hjälpen

  • Svar på tråden Stämpel med eget monogram
  • mysifer

    undrar samma sak; var man kan få tag på stämpel. går det att beställa nånstans ifrån hos någon som även gör monogram?*nyfiken*

    *puffar*

  • Maurit

    Jag skulle oxå vilja ha monogram på stämpel.
    Är det ingen som vet?

  • pudan

    Nu vet jag inte var du bor TS men vi gick med en råteckning av en reklamkille till Malmö Stämpelfabrik. Där fixade de till den - minskade till rätt storlek och gjorde en stämpel av den. Kommer inte ihåg priset men det låg nog på ett par hundringar. Den blev superbra!

    Har du provat att googla "stämpelfabrik"?

  • Kirsto

    Det går utmärkt att beställa gummistämplar med den text eller bild du vill ha! Några bra adresser är
    www.mycards.se, www.stampelbutiken.se, www.staemplar.se, www.stampelfabriken.se och www.stampelfabriken.com (olika stämpelfabriker). Jag vet att priserna skiljer sig åt en hel del, så det kan löna sig att maila/ringa och fråga. Priset beror förutom på företaget på vilken storlek och montering av stämpeln ni vill ha. Det billigaste och mest praktiska när det gäller hemmapyssel (om man vill embossa t.ex.) är att ha en gummistämpel som inte har inbyggd infärgning, utan en stämpeldyna bredvid.

  • Gura

    Hej,

    Jag beställde ett monogram från www.monogramsidan.se
    Det gick verkligen jättebra, jag mailade till Kerstin och berätta hur jag ville att monogrammet skulle se ut, dessutom så bifogade jag bilder på andras monogram som har hittat på nätet som var fina, och så förklarade vad jag tyckte var fint med varje monogram. Det gjorde uppgiften lättare för henne, och jag fick ett superfint monogram någon dag senare.

    När Monogramet var klart, så beställde jag en stämpel från Mycards och så bifogade jag bilden på monogramet. Jag får stämpeln vilken dag som helst.

  • Suniz

    Hej hej. Tack så jättemycket för tipsen. Jag har pratat med tjejen på Mycards... supertrevlig och hjälpsam. Kommer att beställa stämpel därifrån. Ska bara bestämma mig för storleken på stämpeln nu... hmm. Vad har ni andra för storlek?

  • EdLi

    Vi beställde vår monogramstämpel från staemplar.se. Priset är beroende av storlek, vi betalade ca 250 för en 25x30 mm stämpel. Tog en vecka att få den.Bild finns i mitt galleri.

  • Mrs Major

    I Stockholm gör t ex Ljunggrens papper i Gamla stan stämplar. Vi beställde där - jättefin!

  • matteve

    Jag var på Ljuggrens för ett par dagar sen och köpte vår stämpel (iofs inga monogram, utan en text), men det blev jättebra!

    Jag stämplade på en transparent dyna och sedan på pappret. Efter det strödde jag silverpulver på hela texten och lät överflödet rinna av. Sedan höll jag kortet ovanför en varm spisplatta - och resultatet blev en fin silvrig relief text. (har foto i mitt galleri)

    Första gången jag gjorde det, och det var superenkelt!

  • EdLi
    Suniz skrev 2007-12-14 08:42:23 följande:
    EdLi. Jag får inte den länken att fungera
    Får inte jag heller nu, men det var där vi beställde ifrån i oktober. De kanske har bytt namn eller gått i konkurs. Tror stämplarna gjordes i england.
  • Tutik och Prasart

    EdLi skrev 2007-12-12 23:37:41 följande:


    Vi beställde vår monogramstämpel från staemplar.se. Priset är beroende av storlek, vi betalade ca 250 för en 25x30 mm stämpel. Tog en vecka att få den.Bild finns i mitt galleri.
    jag googlade sidan och fick fram följande adress www.staemplar.se/faq.aspx
  • The bride ia
    www.sweetish.se tillverkar stämplar utifrån monogram eller bilder. Laserskurna och därmed god kvalitet som får med detaljer.
Svar på tråden Stämpel med eget monogram