• stinakina

Vilket klister till inbjudningarna?

Jag gör ju egna inbjudningskort, jag ska vika A4 papper och inuti klistra fast ett vanligt kopieringspapper där texten till inbjudan ska stå.

Min fråga är då alltså, vad ska jag använda för klister så det inte blir "knöligt"?
    Min sambo pratar om sprayklister? är det nån som vet nåt om det?

• Svar på tråden Vilket klister till inbjudningarna?
  • Snart fru Wennerström

jag kör med vanligt hederligt limstift , och det funkar jättebra

• Brud 080823

Jag har köpt limpenna,tror ni det funkar?

• Pumpkin

Jag rekommenderar Fotofix - små dubbelhäftande klisterlappar som man använder i fotoalbum och liknande. Inget kladd och man får det precis där man vill

• Kirsto

Brud 080823: Jag var inte alls nöjd med en limpenna jag köpte, limmet lossnade efter ett tag. Men det var ju just DEN limpennan, hoppas att din är bättre!

• Kärlek08

Det finns ett jättebra fotolim som man penslar på. Det heter Fastik och säljs i välsorterade pappershandlar. Det är ett gummiklister vilket gör att man kan torka över det man klistrat med en trasa och då rullar det klister som kommit utanför ihop sig till gummikulor som man bara borstar bort. Fint och platt blir det också. Limstift tycker jag är värdelösa, det blir så knöligt när det torkar...

• Tulip

Ni som använder Pritt...är det denna ni menar?
    www.clasohlson.se/Product/Product.aspx

Kirsto skrev 2007-12-11 21:14:07 följande:
    Jag tycker spraylim ger en bra yta, men FY vad det kladdar överallt! Besvärligt!Min favvo är Pritt roller. Superpraktiskt!
    [/citat]
    FredOchSara skrev 2007-12-12 00:14:10 följande:
    [citat]
    vill också slå ett slag för Pritt roller... Hur smidigt som helst och framförallt kladdfritt...
  • tree

vi använde en riktikgt bra lim... det var något på en rull likesom tejp men det var lim...som man använder lika de gamla tipex grejer... vi köpte de i Panduro man jag kan inte hitta en bild på deras hemsida... jag hittade en bild av tippex dock eftersom det ser ut precis samma! det var så smidigt och rent att använda.

www.nextag.co.uk/Tippex-Pocket-Mouse-Correction-553546933/uk/prices-html

• tree

titta där på KIRSTO's komment... det var precis samma!!

• Tulip

Tack! Det är ju en sådan tipex jag använder på jobbet. Nu ska jag bara lyckas hitta limmet...

• Kirsto

Tulip: Jag brukar köpa det på Svanströms.

• Tulip

Aha, det har vi ju här där jag bor. Kanon!

• Celeste97

Jag antar att Pritt Roller är genomskinligt också?

• Kirsto

celeste97: Pritt roller är genomskinligt ja, men har en svaaaaagt rosa nyans. (Syns bara om du limmar på kritvitt, syns inte igenom vita papper.)

• Tulip

Måste bara säga att Pritt Rollern fungerade utmärkt! Och den fanns även på Bokia - hann inte till Svanströms innan de stängde. Har ingen koll på vad man köper den billigast dock. På Bokia kostade den 59 kr. Ni som vet, var det dyrt?

• Kirsto

Tulip: Roligt att det funkade bra! Jag är inte hundra men tror att den kostar 49 på svanströms?

Svar på tråden Vilket klister till inbjudningarna?