• Nikajo

Frieriet! Hur gjorde han / du, eller bestämde ni ihop?

Vi bestämde förlovningsdag och ringar ihop. Sen i somras på vår ettåriga förlovningsdag, på en resturang på Karpathos, föll han ner på knä och överräckte mig den vigselringen jag sagt att jag vill ha när vi gifter oss, och frågade om jag vill bli hans fru. Hela restaurangen applåderade och jag grät lyckotårar när jag svarade ja! Nuförtiden är ju det inte självklart med bröllop för att man förlovat sig. Jag känner par som varit förlovade i 20 år, utan att planera bröllop.

• Svar på tråden Frieriet! Hur gjorde han / du, eller bestämde ni ihop?
  • Sosofofia

Hmmmmmmmmm...

Vet knappt om jag törs tala om hur blivande "friade"...

Det är nämligen så här: jag har varit rökare sedan jag var 13 år och har sagt flera gåger att jag ska sluta..... Har försökt att sluta flera gånger också.... Det har gått åt h*****e varje gång... Klarat ungefär 2-3 dagar bara...
    Den här gången var jag rökfri i två veckor och då frågade han om vi skulle gifta oss!!!
    Självklart svarade jag JA!!!
    Nu har han en hållhake på mig , börjar jag röka igen så tar han tillbaka frieriet och ställer in bröllopet!!!
    Nu har jag varit rökfri i 11 veckor!!!

Kanske inte sååååååå romantiskt frieri men vi kommer iaf att bli gifta och vi älskar varandra

• KIKKIHOLMBLAD

Vi var på semester i New York. En dag strosade vi genom Central Park och hittade där små mysiga trädgårdar. En mycket nervös Larsa gick ned på knä och friade :)

Detta var oktober-05 och vi ska gifta oss till sommaren.

• Fröken förväntan

Jag fick en weekendresa till Paris av min sambo i julkapp. Den 10 februari i år var vi på plats och satt på en liten fransk restaurang när min sambo gick ner på knä, tog fram en liten ask ur fickan och ställde frågan. Jag grät och sa JA!

Jag hade inte anat något, vilket var konstigt eftersom jag är typen som alltid lyckas luska ut vad jag ska få i julklapp etc. Sambon var såååå nöjd med att ha "lurat" mig!

I september gifter vi oss och sedan ska vi leva lyckliga i alla våra dagar

• SpookyandKira

Jag kom hem pa min 25e fodelsedag, och fann hela lagenheten upplyst av levande ljus. Med Frank Sinatra musik i bakgrunden motte Spooky mig vid dorren och ledde mig in i koket dar hela koksbordet var fullt av blommor. Han onskade mig grattis pa fodelsedagen, holl om mig och sade att alla dessa blommor var mina pa ett villkor: (han tog fram och oppnade ringasken har) Att jag aldrig spenderade en till fodelsedag utan honom. :)

• lilltjejan

han friade till mig sent en söndagskväll i början av September, vi båda var trötta och bakis å låg å myste framför nån skräpfilm. han hade ingen ring då (vågade inte köpa någon utan mitt godkännande) utan dom kollade vi ut gemensamt några dagar senare och bestämde att vi skulle ta på oss ringarna och då göra det hela offeciellt tre veckor senare då det skulle komma massa folk till oss på inflyttningsfest... sen var kvällen K kommen och Innan ja hann reagera så tillkallade han uppmärksamhet från alla våra vänner, gick ner på knä och friade en gång till å denna gång med våra ringar ett helt underbart jubel bröt ut vi gifter oss i Juli

• MajoJonas

Jag o min blivande har varit ihop i snart 7 år och förlovade i 4 år. När vi förlovade oss så var det att vi lovade varandra kärlek och att det alltid skulle vara vi. Då var det inte tal om att vi skulle gifta oss med en gång. I år bestämde vi att vi skulle gifta oss till sommaren. Och trots att vi bestämt det, så har jag sagt att jag i stort sett "förväntar" mig ett frieri. Det har han gått med på, men jag vet inte när det blir, så här går jag och väntar *spännande*

Vi får väl se hur och när det blir!

• Fröken Chockrosa

Vi har tillsammans besslutat att vi ska förlova oss nu i vinter, men giftemål kommer tyvärr att dröja ett antal år eftersom jag studerar och därmed bor i en annan stad. Det skulle kännas konstigt att först gifta sig och att vi sen ändå skulle bo åtskilda i flera år, så det blir först aktuellt när jag "flyttar hem" igen.

Så vår förlovning blir mer som en gammaldags trolovning... ;)

• juma

MajoJonas

Ungefär så är det hos oss också, har väl i princip bestämt sommaren 2009, det är bara det att när vi varit tillsamans i ca 1,5 år så gjorde vi en lien överenskomelse var väl kanske inte riktigt på allvar då men det har liksom blivit allvar av det hela med åren. Överenskomelsen var iallafll att om han inte hade friat till mig inom 8 år så fick jag lov att göra det men om jag gjorde det tidigare skulle han säga nej även om det var så att han ville, han tycker nämligen att det är killen som ska göra det och visst vill jag bli friad till det har väl alltid varit den där flick drömmen:) Nu har det iallafall gått 7 år och jag har fått veta att han har planerat ett frieri, hade visst tänkt göra det när vi var utomlands i sommras men den kvällen han tänkt blev tyvär inte riktigt så som det var tänkt
    :(,så nu går jag här och väntar å väntar och försäker att inte tjata allt för mycket på honom, är liksom lite nyfikenav mig=0)

Kommer i vilket fallsom helst bli otroligt GLAD den dag det väl händer=)

Oj, vad långt det blev. Hoppas att det går att hänga med i allt jag skrev nu.

Det är iallafall kul att läsa om hur all frieri har gått till=0)

• Nyfiken gul , nu fru

Vi förlovade oss 10 dagar efter vi träffats första gången... o det var verkligen ett infall vill jag lova...
    Som omväxling ville han att jag skulle välja ringar - han stod för notan o ville inget se i förväg..

O han visste redan på förhand att om jag fick en ring på fingret så var han "illa tvungen" att gifta sig - annars fick det vara även med förlovningen.. No problemos sa han...

Så vi förlovade oss ute på Rosendals Slott - Stockholm i hällande ösregn... men ack så romantiskt!! *suckar lyckligt*

Och vi gick hand i hand genom Stockholms gator och pratade och vi bestämde också en dag för bröllop och så fort vi kom hem igen så ringde vi o bokade kyrkan.

O nu har vi snart varit gifta i 3 år.. o väntar vårt första barn..

Svar på tråden Frieriet! Hur gjorde han / du, eller bestämde ni ihop?